چراغ خیابانی- اکووات
چراغ خیابانی- اکووات

چراغ خیابانی ال ای دی – معرفی و قیمت آن، نحوه نصب و مزایا

چراغ خیابانی ال ای دی از ضروری­‌ترین ادوات در راه و شهرسازی و همچنین روشنایی معابر،پارک‌­ها و به صورت کلی فضای باز است. ضرورت ایجاد امنیت در شهرها و روشنایی و دید معابر باعث شده تا نیاز به چراغ خیابانی باکیفیت همواره حس شود. روشنایی مناسب معابر و خیابان­‌ها، خطرات مختلف از جمله تصادفات جاده­ای را تا 30 درصد کاهش می‌­دهد. نور با کیفیت چراغ خیابانی ال ای دی، مصرف فوق­‌العاده پایین این چراغ و هم‌چنین طول عمر بالا همراه با مزایای بسیار دیگر نسبت به نسل­‌های پیشین چراغ خیابانی باعث شده تا این چراغ‌­ها در نورپردازی مدرن در سرتاسر دنیا با استقبال گسترده‌­ای روبرو شوند. مدیران بخش‌­های مختلف خدماتی و شهرسازی نیز با خرید چراغ خیابانی ال ای دی در توان‌های مختلف از 50 وات و 100 وات گرفته تا 700 وات هم به کاهش هزینه­‌ها کمک کرده و هم کیفیت روشنایی و خدمات را بهبود می‌بخشند. برای خرید چراغ‌های خیابانی ال ای دی و یا اطلاع از قیمت چراغ خیابانی ال ای دی نیاز است تا ابتدا با مشخصات، ویژگی‌ها، کاربرد هر مدل و نکات مرتبط با این چراغ آشنا شوید تا بهترین و به صرفه­‌ترین چراغ خیابانی را انتخاب کنید.

انواع چراغ خیابانی

چراغ خیابانی ماژولار
۱۰۰ وات

چراغ خیابانی ال ای دی
۱۵۰ وات

چراغ خیابانی ال ای دی
۱۰۰ وات

چراغ خیابانی ال ای دی
۵۰ وات

چراغ خیابانی ماژولار
۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ وات

چراغ خیابانی ماژولار
۳۰۰ وات

چراغ خیابانی ماژولار
۲۰۰ وات

معرفی انواع چراغ خیابانی اکووات و ساختار تشکیل‌دهنده آن‌ها

در ویدیو روبرو انواع چراغ خیابانی تیپ A و B اکووات را مشاهده می‌کنید که تمامی ویژگی‌ها و فاکتورهای مهم در انتخاب این چراغ‌ خیابانی توضیح داده شده است. همچنین ساختار تشکیل‌دهنده این چراغ‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.


دریافت کاتالوگ و لیست قیمت در واتساپ


    تاریخچه چراغ خیابانی

    چراغ خیابانی - اکووات

    شاید از ابتدای تاریخ حضور بشر، نزدیک­‌ترین محصول روشنایی به چراغ‌های خیابانی، ادوات روشنایی باشد که شهروندان ثروتمند رومی در جلوی خانه­‌های خود روشن می­‌کردند. این ادوات روشنایی در واقع لامپ­‌هایی بودند که با استفاده از سوزاندن روغن گیاهان روشن شده و اسیران جنگی وظیفه حفاظت و روشن نگه داشتن آن­‌ها را به عهده داشتند. با پیشرفت بشر، جایگزین­‌هایی دیگر به عنوان سوخت اصلی این روشنایی در نظر گرفته شد. با این حال انقلاب اصلی در صنایع روشنایی با اختراع لامپ رشته‌­ای قابل تولید انبوه توسط توماس ادیسون رخ داد. پس از این اختراع نیز انواع دیگر چراغ خیابانی ساخته شد. از جمله این موارد، ساخت لامپ­‌های سدیمی کم­‌فشار خیابانی در دهه 1930 در اروپا بود. سپس نیز نوبت به چراغ خیابانی بخار سدیم پرفشار (HID) رسید که تا امروز متداول­ترین چراغ خیابانی در جهان است. اما اختراع ال ای دی (LED) و پس از آن ساخت چراغ خیابانی LED ثابت کرد که چراغ خیابانی بخار سدیم، بهترین گزینه موجود نیست. چراغ خیابانی ال ای دی به نسبت نسل­‌های گذشته مصرف انرژی بسیار کمتر، کیفیت نور بهتر، طول عمر بیشتر و ظاهر بهتری داشت. از این رو روز به روز بر محبوبیت این چراغ افزوده شده و بعید نیست تا چند سال دیگر، چراغ خیابانی بخار سدیم نیز مانند چراغ خیابانی رومیان به خاطره­‌ها بپیوندد.

    علت جایگزینی چراغ خیابانی ال ای دی با نسل­‌های گذشته چراغ خیابانی

    1. روشنایی با چراغ‌های خیابانی ال ای دی، به صرفه‌­ترین راه حل روشنایی معابر

    ممکن است بسیاری از مدیران و مسئولان خرید، با مشاهده قیمت چراغ خیابانی ال ای دی و مقایسه آن با چراغ خیابانی بخار سدیم، با تصور گران بودن چراغ ال ای دی، از خرید آن منصرف شوند. همچنین در بسیاری از مواقع مشاهده می­‌شود که برای صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه، چراغ‌های بخش­‌هایی از معابر خاموش شده و با این کار عملا فضاهای تاریک بسیاری بوجود می­آید.

    برای اثبات خلاف این موضوع که نورپردازی با چراغ‌های خیابانی راهی گران است، مثالی از روشنایی یکی از معابر کشور آلمان را ذکر می­کنیم. این معبر در واقع خیابانی به طول یک کیلومتر بود که توسط چراغ‌های خیابانی بخارسدیم نورپردازی شده ­بود. مسئولان محلی با مشاهده هزینه‌­ها و کیفیت پایین این نسل از چراغ خیابانی به فکر تعویض آن با چراغ خیابانی ال ای دی افتادند و در مجموع با صرف 5000 پوند این تعویض انجام شد. اما کماکان نگرانی از هزینه­‌ها وجود داشت بنابراین تمامی هزینه­‌ها مورد محاسبه قرار گرفته و مقایسه شد. در این مقایسه اعداد و ارقام زیر بدست آمد:

    مقادیر متغیر چراغ خیابانی قدیمی چراغ خیابانی ال ای دی
    توان مصرفی لامپ(W) 2*125 1*70
    توان مصرفی چراغ(W) 278 83
    میزان روشنایی(lm)* 12400 6600
    ساعات کلی مصرف 4000 ساعت 4000 ساعت
    مصرف کلی (kWh) 32248 9628
    هزینه های کلی روشنایی(EUR) 4192.24 1251.64
    میزان روشنایی چراغ خیابانی قدیمی با وجود بالاتر بودن اثربخشی کمتری دارد چون اتلاف نور آن بسیار بیشتر است.
    با مطالعه اعداد و ارقام مشاهده شد که میزان مصرف انرژی تا 70 درصد کاهش پیدا کرده و با حفظ همان میزان روشنایی، کیفیت نورپردازی نیز بهبود پیدا کرد. علاوه بر این پس از 2 سال تمامی هزینه‌­ها جبران شده و پس از آن فقط بازده مالی خواهد داشت.

    2. مصرف بسیار کم برق

    مهم­ترین مورد پاسخ به این سوال، مصرف انرژی بسیار پایین چراغ خیابانی ال ای دی و به تبع آن پایین آمدن سرانه مصرف و هزینه­‌های ناشی از آن است. امروزه دیگر به صرفه­‌تر بودن چراغ ال ای دی نسبت به سایر چراغ­‌های سنتی از کسی پوشیده نیست.با جایگزین کردن چراغ خیابانی ال ای دی به جای لامپ‌­های بخار سدیم، می­توان تا 80 درصد در مصرف برق و هزینه­‌های ناشی از آن صرفه جویی نمود.

    چراغ خیابانی ال ای دی - اکووات

    3. افت زیاد نور در چراغ خیابانی سنتی

    نور چراغ خیابانی بخار سدیم پس از مدتی به دلیل سیاه و تیره شدن قاب و دیفیوزر، دچار افت شده و به مرور کمتر می­‌شود اما این مشکل در چراغ خیابانی یا چراغ پارکی ال ای دی به هیچ عنوان وجود ندارد.

    4. سرعت روشن شدن بسیار بالای چراغ خیابانی ال ای دی

    سرعت روشن شدن لامپ‌ خیابانی و رسیدن آن به راندمان حداکثری در بسیاری از مواقع اهمیت زیادی دارد.در لامپ های تخلیه گازی (مثل لامپ بخار سدیم، بخار جیوه و متال هالید) این زمان ممکن است از ۸ تا ۲۵ دقیقه متغیر باشد و حتی ممکن است در اثر دمای هوا باز هم تغییر کند.به طوری که ممکن است در هوای سرد زمستان نور چراغ خیابانی تخلیه گازی بین 30 تا 70 درصد افت پیدا کند. همچنین با قطع شدن لحظه ای برق و خاموش شدن چراغ خیابانی، ممکن است در بسیاری از لامپ‌­های تخلیه‌ای حداقل  ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تا روشن شدن مجدد لامپ و خنکی آن طول بکشد. اما همانطور که می­دانید، لامپ‌ها و چراغ‌­های ال ای دی به این صورت نبوده و به صورت مکرر و بدون مکث قابلیت خاموش و روشن شدن دارند و شما را منتظر نخواهند گذاشت.

    5. اثربخشی نوری زیاد و اتلاف نور کم در چراغ ال ای دی

    مسئله بعد مربوط به نور بازتاب شده از رفلکتور چراغ خیابانی و ایجاد آلودگی نوری است. در لامپ­‌های خیابانی تخلیه گازی، رفلکتور به گونه‌­ای قرار گرفته تا نور در همه جهت بتابد و از این نظر، بخشی از نور همواره به نقاطی می­‌تابد که نیازی به روشنایی آن نیست، از جمله آسمان. این اتفاق علاوه بر ایجاد آلودگی نوری باعث می‌­شود تا اثربخشی نوری پایین آمده و بخشی از انرژی مصرف شده عملا تلف شود. در مدل­‌های بسیاری از چراغ خیابانی ال ای دی از جمله چراغ خیابانی اکووات نور از طریق لنزهایی به صورت مستطیلی به روی زمین تابیده و فقط محدوده مد نظر را تماما روشن می­‌کند تا از هدررفت نور در نقاط دیگر جلوگیری شود.

    منحنی پخش نور چراغ خیابانی - اکووات

    6. خیرگی کمتر در چراغ خیابانی ال ای دی و تاثیر بر جلوگیری از حوادث رانندگی

    همانطور که احتمالا بارها دیده­‌اید، در چراغ‌­های خیابانی سنتی، تمام شدت نور در لامپ متمرکز شده ­است. این اتفاق باعث شده تا بعضا چشم عابرین و رانندگان با نگاه به این قسمت دچار آسیب یا تاری لحظه‌­ای شود. این اتفاق که مربوط به خیرگی چراغ بوده و ممکن است برای رانندگان خطرناک باشد، در چراغ خیابانی ال ای دی وجود نداشته و این چراغ‌­ها خیرگی بسیار کمتری دارند.

    7. کیفیت نور بسیار بالاتر چراغ خیابانی ال ای دی

    کیفیت نور چراغ خیابانی ال ای دی بسیار بالاتر از سایر چراغ­های خیابانی است. از جمله می­توان به شاخص نمود رنگ (CRI>85) چراغ خیابانی ال ای دی اشاره نمود که باعث می‌شود تا رنگ طبیعی اجسام و فضاهای مختلف از جمله گیاهان و فضای سبز، دیده شود و این اتفاق باعث زیباتر شدن جلوه بصری شهر و فضای باز آن می‌شود.

    8. با چراغ خیابانی ال ای دی، حشرات را از فضا دور کنید

    در چراغ خیابانی ال ای دی برعکس نسل­‌های پیشین چراغ خیابانی، خبری از تابش اشعه ماوراء بنفش نیست. این اتفاق علاوه بر کاهش تاثیرات مخرب محیط زیستی و یا تاثیرات مخرب بر سلامتی، حشرات را از اطراف چراغ دور می­کند و تعداد آن­ها را در اطراف چراغ به 0.1 کاهش می­‌دهد. زیرا حشرات به تشعشعات UV علاقمند بوده و جذب آن می­‌‌شوند. بنابراین برخلاف تصور، استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی به طور مستقیم بر سطح بهداشت محیط و آرامش افراد حاضر در فضا نیز تاثیر می­گذارد.

    این موارد تنها بخشی از مزایایی است که می­تواند شما را مجاب به خرید چراغ خیابانی LED کند.

    انواع چراغ خیابانی ال ای دی

    چراغ‌­های خیابانی ال ای دی انواع گوناگونی را شامل می­‌شوند. در برخی از این چراغ‌­ها موسوم به چراغ خیابانی لاکپشتی، قاب و محفظه به صورت جدا و لامپ و سایر تجهیزات به صورت جدا به فروش می‌­رسد.

    ما در این قسمت فقط به چراغ ال ای دی یکپارچه اشاره می‌­کنیم که تمامی تجهیزات از جمله چیپ، ترانس یا درایور و سایر ادوات همگی داخل چراغ تعبیه شده ­است.

    چراغ خیابانی - اکووات

    چراغ خیابانی ال ای دی ماژولار و غیر ماژولار

    چراغ خیابانی ال ای دی - اکووات

    یکی از عوامل تنوع چراغ‌­های خیابانی ال‌­ای‌­دی، توان مصرفی آن­‌ها است. این چراغ‌­ها از چراغ خیابانی 30 وات تا چراغ خیابانی 100 وات و بعضا 600 و 700 وات را شامل می‌شود که هرکدام کاربرد جداگانه خود را دارد. از روشنایی جلوی فروشگاه تا روشنایی خیابان، بزرگراه و برج نوری از کاربردهای انواع چراغ‌های خیابانی است که در نورپردازی فضای باز استفاده می­‌شود.

    نحوه نورپردازی با چراغ خیابانی ال ای دی

    • درخشندگی

    در روشنایی و نورپردازی خیابان، معابر و فضای باز شهری، به جای شدت نور از اصطلاح «درخشندگی» استفاده می­‌کنند. درخشندگی در واقع به معنای روشن کردن سطح پس زمینه اجسام و فضاها برای تشخیص آن‌­ها در شب است. به عنوان مثال در روشنایی معابر با چراغ خیابانی ال ای دی، هدف روشن شدن و نورپردازی افراد نیست بلکه هدف مشخص شدن معابر، موانع، گذرگاه‌­ها و فضای عبور است تا حجم آن برای بینایی به راحتی قابل رویت و تشخیص باشد.

    • مقدار نور مورد نیاز برای نورپردازی فضاهای گوناگون با چراغ خیابانی

    مهم‌­ترین وظیفه چراغ خیابانی، روشن کردن فضا در ساعات تاریکی است. پس برای درست انجام شدن این وظیفه باید نورپردازی خیابان مطابق با اصول باشد. این اصول وابسته به نوع فضا اعم از جاده اصلی، فرعی، محل عبور عابر و یا فضای سبز، وابسته به نوع آسفالت، سطح ناهمواری­‌ها، آرایش نصب و عوامل مختلف دیگر است. برای مثال در صورتی که چراغ­‌های خیابانی در وسط با یک طرف راه نصب شده باشد، حداکثر درخشندگی بین دو پایه چراغ متوالی و در باند تندرو خواهد بود.

    روشنایی معابر و پیاده رو - اکووات
    • رعایت یکنواختی نور

    یکی از اصول مهم در نورپردازی معابر، جاده‌­ها و بزرگراه‌­ها، رعایت سطح یکنواختی روشنایی است. در نورپردازی با چراغ خیابانی باید با ایجاد حداکثر یکنواختی و یکدستی در میزان نور محیط و کم کردن نقاط تاریک و روشن، از مشکل تطابق چشم رانندگان و عابران جلوگیری کرد تا هم از نظر امنیتی و هم از نظر زیبایی، تمامی اصول نورپردازی رعایت شود. یکدستی نور البته خیلی هم ساده و کم هزینه نیست اما در روشنایی معابر باید نهایت سعی در رعایت آن اعمال شود.

    چراغ خیابانی ال ای دی - اکووات
    • جلوگیری از ایجاد خیرگی

    خیرگی که پیش­تر نیز به آن اشاره کردیم، به معنی تابش مستقیم شعاع نوری به چشم و ایجاد اختلال لحظه‌ای یا طولانی در بینایی است. برای جلوگیری از ایجاد خیرگی راه­‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن­‌ها افزایش ارتفاع پایه چراغ خیابانی است اما این افزایش ارتفاع نباید به گونه­‌ای باشد که اثربخشی نور از بین برود.

    همانطور که مشاهده نمودید، روشنایی معابر مختلف با استفاده از چراغ خیابانی باید مطابق با اصول و استاندارد باشد تا هم از نظر هزینه به صرفه بوده و هم روشنایی کافی را تامین کند. از این رو نکاتی بسیار بیشتر از این موارد برای نورپردازی خیابان باید در نظر گرفته­ شود. اگر برای روشنایی معابر، گذرگاه و به صورت کلی فضای باز به مشاوره نیاز دارید، کارشناسان اکووات شما را در همه مراحل، از جانمایی پایه‌­های چراغ تا انتخاب مدل چراغ خیابانی ال ای دی مناسب و نصب نهایی یاری خواهند کرد.

    اجزای چراغ خیابانی ال ای دی

    برای خرید چراغ خیابانی ال ای دی بهتر است از بخش‌­های مختلف آن نیز اطلاع داشته ­باشید. این امر، آگاهی شما را از شرایط تعمیر و نگهداری چراغ خیابانی ال ای دی افزایش خواهد داد. اجزای چراغ خیابانی ال ای دی بدین شرح است:

    • چیپ چراغ‌های خیابانی ال ای دی

    چیپ در واقع همان منبع روشنایی چراغ است که در انواع COB و SMD موجود است. تفاوت این دو در فرایند ساخت بوده و هرکدام مناسب فضای خاصی هستند. اما به صورت کلی چون معمولا هدف استفاده از چراغ خیابانی، روشنایی گسترده‌­تر فضاست، استفاده از چراغ خیابانی SMD منطقی‌­تر به نظر می­رسد. یک چراغ ال ای دی خیابانی با کیفیت، باید از چیپ با کیفیت هم ساخته شده باشد. چیپ با کیفیت هم طول عمر بالایی داشته و هم شاخص نمود رنگ یا CRI آن معمولا بالاتر از 80 است تا وضوح رنگی نور چراغ بالا باشد. تولیدکنندگانی همچون برند Osram و یا Nichia بهترین چیپ‌های الکتریکی را تولید می­‌کنند. بنابراین می‌­توانید روی چراغ خیابانی که چیپ آن از این دو برند است، حساب بیشتری باز کنید. البته پیش از خرید چراغ خیابانی باید به رده بندی چیپ توسط تولیدکننده نیز توجه نمود.

    • درایور چراغ‌های خیابانی و استاندارد بین­‌المللی کیفی

    علاوه بر این درایور چراغ خیابانی به دلیل نصب چراغ در معابر عمومی و دولتی و همچنین فضاهای بزرگ، باید واجد یک سری از استانداردها باشد تا مورد قبول واقع شود. از جمله این استانداردها ضریب اعوجاج هارمونیک پایین (THD<10%) و ضریب توان بالا (PF>0.95) می­‌باشد. فلیکر یا چشمک نداشتن چراغ خیابانی (Flicker-Free) نیز باعث می­‌شود تا چراغ خیابانی کمتر باعث خستگی چشم شده و یا در مکان­‌هایی که دوربین مداربسته قرار گرفته، با سوسو نزدن، از خراب شدن تصاویر جلوگیری کند.

    • بدنه چراغ‌های خیابانی ال ای دی (چراغ خیابانی IP دار)

    چراغ‌های خیابانی خیابانی ال ای دی به دلیل قرار گرفتن این چراغ در شرایط مختلف باید در مقابل عوامل مخرب مقاوم باشد. برای مثال چراغ خیابانی ال ای دی اکووات با بدنه تماما آلومینیومی، در برابر همه عوامل مخرب مقاوم است.

    IP یا درجه حفاظت چراغ، استانداردی است که مقدار نفوذ آب و گرد و خاک به داخل چراغ را مشخص می‌­کند. برای استفاده بدون دردسر از چراغ خیابانی در هوای بارانی، در مقابل گرد و خاک و یا باران­‌های اسیدی، چراغ خیابانی IP65 و IP66 مناسب هستند.

    چراغ خیابانی در چه توان­‌هایی تولید می‌­شود؟

    تفاوت دیگر چراغ‌های خیابانی ال ای دی در ماژولار و غیر ماژولار بودن آن­‌هاست. در چراغ خیابانی ال ای دی ماژولار، شما می‌­توانید به راحتی و در زمان نیاز، با اتصال یک ماژول دیگر به چراغ خود، توان آن را افزایش دهید. بدین ترتیب می­‌توانید یک چراغ خیابانی 100 وات را تا 700 وات ارتقا دهید. برای مشاهده و خرید چراغ خیابانی ماژولار محصولات زیر را مشاهده کنید.

    نحوه نصب چراغ خیابانی و نگهداری از آن

    نصب چراغ خیابانی ال ای دی

    همانطور که می­‌دانید، چراغ­‌های خیابانی در شرایط و با ضوابط گوناگونی نصب می­‌شوند. زاویه تابش چراغ­ خیابانی، ارتفاع پایه چراغ خیابانی، فواصل نصب چراغ­‌های خیابانی از یکدیگر و مقدار درخشندگی ایجاد شده در فضا، پستی و بلندی­‌ها و عوارض زمین، پیچ و خم جاده و غیره از عواملی است که در نصب چراغ خیابانی بسیار تاثیرگذار و مورد توجه است. با توجه به این موارد و سطح روشنایی مورد نیاز در فضاهای مختلف، ضوابط خاصی برای نصب چراغ خیابانی در هر فضا در نظر گرفته شده ­است.

    در ویدیو روبرو نحوه نصب چراغ خیابانی را مشاهده می‌کنید:

    چراغ خیابانی ال ای دی - اکووات
    چراغ خیابانی ال ای دی - اکووات

    چراغ خیابانی ال ای دی را از کجا بخرم؟

    ممکن است چراغ‌های خیابانی را به دلیل ویژه بودن کاربرد آن، نتوانید در همه فروشگاه‌های ادوات روشنایی بیابید اما همچنان بسیاری از فروشگاه­‌ها از جمله شوروم­‌های تولیدکنندگان محصولات روشنایی و چراغ‌­های خیابانی، این چراغ‌­ها را در معرض نمایش و خرید قرار داده‌­اند. به عنوان مثال اگر در تهران ساکن هستید، با گشتی در خیابان لاله‌­زار می­‌توانید انواع چراغ‌­های خیابانی را از نزدیک مشاهده کنید. فروشگاه­‌های اکووات نیز در لاله‌­زار تهران و سایر شعب اکووات در شهرستان‌­های ایران نظیر کرج، مشهد و اصفهان، آماده پذیرایی از شما هستند.

    این چراغ‌ها معمولا در بسیاری از مواقع توسط کارشناسان و مدیران خرید و تدارکات تهیه می‌­شود. بنابراین ممکن است شما به عنوان یک مسئول خرید، زمان کافی برای مراجعه حضوری به فروشگاه­‌ها را نداشته ­باشید. از این جهت می­توانید با خرید اینترنتی یا مشاوره آنلاین سفارش چراغ خیابانی، چراغ مد نظر خود را مشاهده نموده، از نظر فنی بررسی کرده و سپس اقدام به خرید نمایید تا از خرید خود کاملا مطمئن باشید. کارشناسان اکووات با شماره تماس 58642-021 و یا ارتباط از طریق واتساپ، پاسخگوی شما خواهند بود.

    پرسش‌های متداول

    چراغ خیابانی ال ای دی تا 70 درصد مصرف برق کمتر دارد. نور با کیفیت‌­تر، روشنایی دقیق‌تر و بهینه‌­تر، یکدست­‌تر شدن نور، دفع حشرات مضر و طول عمر بالاتر چراغ خیابانی ال ای دی، از مزایای آن نسبت به سایر چراغ‌­های خیابانی است.

    چراغ­‌های خیابانی در انواع SMD و COB، با توان‌های مختلف از 30 وات گرفته تا 700 وات تولید شده و در روشنایی فضاهای مختلف از ورودی فروشگاه و فضای سبز گرفته تا خیابان و بزرگراه و برج نوری استفاده می‌­شود.

    چراغ­‌های خیابانی اکووات در توان­های مختلف به صورت ماژولار و غیر ماژولار همراه با 3 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط تولید می­‌شوند. شاخص نمود رنگ بالا (CRI>85)، نور با کیفیت با استفاده چیپ OSRAM و ترانس یا درایور با کیفیت دارای استاندارد بین المللی از ویژگی چراغ­‌های خیابانی اکووات است و در 3 دمای رنگ آفتابی، مهتابی و طبیعی تولید می­‌شوند.

    انتخاب چراغ خیابانی ال ای دی مناسب فضای مورد نظر شما، به عوامل مختلفی همچون کاربری فضا، ارتفاع نصب، بودجه مورد نظر و کیفیت چراغ ال ای دی بستگی دارد. اگر برای انتخاب چراغ خیابانی ال ای دی نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان اکووات در واتساپ ارتباط باشید.

    برای خرید چراغ‌های خیابانی ال ای دی، به صفحه چراغ­‌های خیابانی ال ای دی اکووات مراجعه کنید و یا از طریق شماره تماس ۵۸۶۴۲-۰۲۱ و یا شماره واتساپ ۰۲۱۸۸۰۳۱۰۰۲ با مشاوران نورپردازی اکووات در ارتباط باشید.

    (8) نظر

    • کامران حسینی پاسخ

      سپاس از اطلاعات شما. در حال حاضر ما پروژه ای داریم که شفافیت رنگ در آن مهم است. آیا چراغ های خیابانی اکووات پاسخگوی نیاز این پروژه خواهند بود؟

      آگوست 28, 2022 at 11:34 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با عرض سلام و احترام
        بله قطعا. چراغ‌های خیابانی ال ای دی اکووات علاوه بر راندمان بالا و کاهش مصرف برق و هزینه روشنایی، دارای کیفیت بالای میزان نور خروجی هستند. علاوه بر این شاخص نمود رنگ (CRI) این چراغ‌ها بالاتر از 85 بوده و وضوح رنگ‌ها در نور این چراغ‌ها بسیار بالا خواهد بود.

        آگوست 28, 2022 at 11:35 ق.ظ
    • طاهره شریفی پاسخ

      سلام و وقت بخیر. عذر میخوام فاکتور رسمی هم میدین؟

      آگوست 30, 2022 at 11:17 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با عرض سلام و احترام
        بله، پس از تکمیل خربد در صورت نیاز فاکتور رسمی خدمت شما ارائه خواهد شد. در صورت نیاز به مشاوره نورپردازی با واتساپ اکووات در ارتباط باشید.

        آگوست 30, 2022 at 11:18 ق.ظ
    • رضا نیکخواه پاسخ

      لطفا در پاسخ به ایمیل من بفرمایید که تفاوت چراغ خیابانی ماژولار و غیرماژولار دقیقا چیست؟

      سپتامبر 3, 2022 at 9:33 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با سلام
        چراغ‌های خیابانی ماژولار در توان‌های 100، 200، 300، 400، 500 و 600 وات و چراغ‌های خیابانی غیرماژولار در توان‌های 50، 100 و 150 وات عرضه می‌شوند.
        چراغ‌های خیابانی ماژولار منجر می‌شود تا نور خود را بسته به نوع فضا و یا فصول مختلف تغییر دهید.

        سپتامبر 3, 2022 at 9:35 ق.ظ
    • سلامی پاسخ

      لطفا در خصوص IP توضیح بفرماییید

      سپتامبر 3, 2023 at 11:17 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با سلام و احترام
        IP (Ingress Protection) یک استاندارد بین المللی هستش و به معنای توان حفاظت در برابر ذرات زیر (آب و گرد و غبار) می باشد. درجه آی پی ، دورقم دارد که هرکدام بیانگر ویژگی فنی متفاوتی هستند. درجه IP در حقیقت یک استاندارد بین المللی برای بیان ضد آب بودن است و بیانگر میزان مقاومت اجسام در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

        سپتامبر 3, 2023 at 3:11 ب.ظ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *