پروژکتور ال ای دی - اکووات
پروژکتور ال ای دی - اکووات

پروژکتور ال ای دی، قیمت، مشخصات و کاربرد

پروژکتور ال ای دی چیست؟

پروژکتور ال ای دی از جمله چراغ‌های نورپردازی فضای باز است که دارای پرتاب و شدت نور زیادی است تا بتوان در ساعات مختلف شبانه روز خصوصا در ساعات تاریکی برای روشنایی پارک، خیابان، استادیوم و سالن ورزشی، نمای ساختمان، بیلبورد تبلیغاتی، ورودی فروشگاه و یا حتی در فضای داخلی برای روشنایی صنعتی و سوله از آن استفاده کرد. پخش نور و کیفیت نور پروژکتور ال ای دی به عوامل مختلفی مانند مدل پروژکتور (COB یا SMD) بستگی دارد و در توان‌های مختلفی تولید می‌شود.

پروژکتور ال ای دی (پروژکتور LED) سهم عظیمی در روشنایی مکان‌های وسیع از بزرگترین ورزشگاه ها و استادیوم ها گرفته تا استخرها، فروشگاه ها و فضاهای کوچک حیاط و باغ را دارد، به طوری که می‌توانیم از سهم دیگر انواع روشنایی در این زمینه چشم‌پوشی کنیم. نورافکن ال ای دی در مقایسه با پروژکتورهای قدیمی متال هالید و سدیمی مصرف بسیار کمتری (تا ۸۰ درصد مصرف کمتر) داشته، حرارت کمتری تولید کرده و نور با کیفیت تری دارد. از این نظر شاید اقدام به تعویض پروژکتورهای قدیمی با پروژکتور ال‌ای‌دی، بهترین اقدام در جهت نورپردازی اصولی فضا و کاهش هزینه‌ها باشد.

قیمت پروژکتور ال ای دی بستگی به پارامترهایی دارد که در این مقاله قصد داریم تا آن­‌ها را به همراه مزیت‌ها و ویژگی‌های یک پروژکتور ال ای دی مناسب برای شما موشکافانه توضیح دهیم و هر آنچه که لازم است تا پیش از خرید پروژکتور ال ای دی COB یا SMD بدانید را برایتان روشن سازیم تا به راحتی از همین صفحه به خرید پروژکتور ال ای دی مورد نظر خود بپردازید.

انواع پروژکتور SMD

انواع پروژکتور COB

انواع مدل‌های پروژکتور ال ای دی اکووات با درجه حفاظت بالا (IP66)، همراه با چیپ NICHIA ژاپن و 3 و 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط تولید و عرضه می‌شوند. برای اطلاع از قیمت پروژکتور ال ای دی و خرید پروژکتور ال ای دی برای پروژه‌های نورپردازی خود با شماره 58642-021 تماس بگیرید.

دریافت کاتالوگ و لیست قیمت در واتساپ

    چرا از پروژکتور ال ای دی استفاده کنیم؟

    همان طور که گفته شد، پروژکتور LED در مقایسه با انواع دیگر پروژکتور، حدود ۸۰ درصد مصرف کمتری داشته و این مصرف کمتر بدین معنی است که حرارت تولید شده بسیار کمتر است. علاوه بر این شاخصه‌هایی نظیر CRI و یا شاخص نمود رنگ، در این چراغ‌ها بسیار بالاتر از انواع دیگر پروژکتورها است. همچنین پروژکتور LED با زاویه­‌های تابش متفاوت تولید می­‌شود و بدین ترتیب شما می­‌توانید نور را با تنظیم زاویه تابش مورد نظر خود، به فضای مد نظر بتابانید و از این جهت، نورپردازی شما کاملا بهینه خواهد بود.

    به طور کلی مزایای پروژکتور ال ای دی را می­توان به این صورت عنوان کرد:

    • مصرف فوق­‌العاده کم نورافکن ال ای دی
    • حرارت تولید شده بسیار کمتر در پروژکتور ال ای دی نسبت به پروژکتورهای قدیمی
    • طول عمر پروژکتور ال ای دی 12 برابر پروژکتورهای قدیمی است.
    • کیفیت نور حرفه ای و فوق­‌العاده پروژکتور ال ای دی و نمایش رنگ طبیعی اجسام با CRI بیشتر از 85
    • قابلیت تنظیم زاویه تابش و تهیه پروژکتور ال ای دی با زاویه تابش دلخواه
    • قابلیت تنظیم شدت و کم و زیاد کردن نور با تهیه پروژکتور ال ای دی ماژولار
    • در دسترس بودن انواع پروژکتور ال ای دی با دمای رنگ آفتابی، مهتابی و طبیعی

    پروژکتورهای اکووات به همراه مشخصات فنی

    در این ویدیو می‌توانید انواع پروژکتورهای اکووات به همراه مشخصات فنی را مشاهده نمایید
    پروژکتورهای ال ای دی اکووات با 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط، تحت سختگیرانه‌ترین تست‌های فنی و با استاندارد اروپا تولید می‌شوند.
    با تنوع زیاد پروژکتورهای ال ای دی اکووات چه بر اساس نوع پروژکتور (SMD یا COB) و چه بر اساس توان‌های مختلف (30،50،60،100،120،150،180 وات) می‌توانید بهترین پروژکتور ال ای دی را بر اساس نیاز دقیق نورپردازی خود تهیه کنید.

    کاربرد پروژکتور ال ای دی در نورپردازی و روشنایی

    نور افکن یا همان پروژکتور ال‌ ای‌ دی نوعی روشناییLED  با توان بالاست که برای روشن کردن مساحت‌های بزرگ از آن استفاده می‌شود.  پروژکتور  LEDمثل دیگر روشنایی‌های ال‌ای‌دی حداکثر نور خود را بعد از روشن شدن بدون تاخیر تولید می‌کند و به همین دلیل از آن برای تامین نور مناطقی که امنیت بالایی نیاز دارند نیز استفاده می‌شود. اگرچه پروژکتور LED اغلب در محیط‌های رو باز مانند پارکینگ یا ورزشگاه‌ها استفاده می‌شود، اما می‌توان از این روشنایی برای تامین نور مکان‌های سرپوشیده وسیع مانند انبار، روشنایی کارخانه، نمایشگاه و یا سالن‌های ورزشی نیز استفاده کرد.

    برای روشنایی و نورپردازی باغ نیز می‌توان از انواع پروژکتورهای ال ای دی استفاده کرد. اگر برای تخمین تعداد پروژکتور ال ای دی مورد نیاز برای روشنایی فضای مد نظر خود به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، کارشناسان اکووات به صورت رایگان این کار را برای شما انجام می­‌دهند.

    پروژکتور ال ای دی، با مصرف کم، قیمت بهینه و نور بسیار زیاد، از بهترین و شاید محبوب­‌ترین چراغ‌­های ال ای دی برای روشنایی فضای باز در نورپردازی مدرن است. اما علاوه بر کاربرد در فضای خارجی، در بسیاری از فضاهای داخلی نظیر سالن­‌های بزرگ و انبار نیز می‌­توان از این چراغ استفاده کرد. نور زیاد و با کیفیت پروژکتور ال ای دی به همراه بدنه مقاوم آن و هم‌چنین تنوع زیاد مدل، می‌­تواند باعث انتخاب این چراغ برای روشنایی بسیاری از مکان­‌های بزرگ و محوطه‌­های باز شود.

    •  روشنایی بیلبورد و تابلو با پروژکتور ال ای دی

    در اتوبان‌ها بیلبوردهای زیادی را می‌بینیم که به وسیله یک یا چند پروژکتور ال ای دی روشن شده‌اند. نور با کیفیت این پروژکتورها کمک می‌کند تا بهترین تجربه نورپردازی در نور کم نصیب شرکت‌های پیمانکار تبلیغات شود. پروژکتور ال‌ای‌دی توان بالایی دارد و نور زیادی تولید می‌کند و به همین دلیل برای تامین نور مکان‌های وسیع کاربرد دارد.

    •  روشنایی محوطه و معابر با پروژکتور ال ای دی

    معابر و محوطه­‌های بزرگ از جمله فضاهایی هستند که انواع پروژکتورهای ال ای دی قابلیت تامین روشنایی آن­‌ها را دارند. برای روشنایی معابر و محوطه‌­هایی که در آن عبور و مرور صورت می­گیرد، رعایت چند نکته الزامی است. نکته اول، یکدست بودن روشنایی نهایی محوطه و جلوگیری از ایجاد مناطق تاریک است. در این خصوص پروژکتورهای ال ای دی SMD قابلیت پخش نور بیشتری دارند و گزینه مناسبی هستند. عدم ایجاد نقاط تاریک از این منظر مهم است که امنیت فضا را هم به جهت جلوگیری از وقوع جرایم و هم مشکلات رفت و آمد و برخورد با عوارض، افزایش می­‌دهد. نکته دوم در خصوص روشنایی معابر با پروژکتور ال ای دی، استفاده از پروژکتوری مناسب و نصب آن به گونه‌­ای است که چشم عابرین در حین رفت و آمد دچار اذیت و آزار ناشی از خیرگی نشود. بنابراین هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ پخش نور، پروژکتورهای SMD در این فضاها، بهتر عمل می­‌کنند.

    پروژکتور ال ای دی - اکووات
    • روشنایی ورودی ساختمان با پروژکتور ال ای دی

    نکته مهم در روشنایی ورودی‌­های ساختمان با پروژکتور ال ای دی، استفاده از پروژکتوری است که هم نور را به اندازه کافی ساطع کرده و هم این نور از کیفیت خوبی برخوردار باشد. در این خصوص، پروژکتور COB بهترین کیفیت نور را در بین انواع پروژکتورهای ال ای دی داراست. در این مواقع منظور از کیفیت نور، شاخص نمود رنگ و مسئله سوسوزدن یا Flicker نور است. پروژکتور COB با داشتن شاخص نمود رنگ بالا (در پروژکتور COB اکووات با عدد بیشتر از 85)، فضای ورودی را بسیار زیبا و رنگ­‌های به کار رفته در فضای سبز و نمای ورودی را بسیار شفاف نمایش می­‌دهد. علاوه بر این معمولا به جهت تامین امنیت، ورودی­‌های ساختمان توسط دوربین مداربسته کنترل می­‌شود. به همین دلیل باید از پروژکتوری استفاده کرد که نور بدون فلیکر یا چشمک‌زدن داشته­ باشد تا تصاویر دوربین، دچار اختلال نشوند. برای این مورد و مورد قبل، استفاده از پروژکتورهای با درجه حفاظت IP65 و یا IP66 توصیه می­‌شود.

    پروژکتور ال ای دی - اکووات
    • روشنایی سوله با پروژکتور ال ای دی

    انبارها و کارخانه­‌ها و به طور کلی فضاهایی که داخل سوله بنا می­شوند از جمله فضاهایی هستند که روشنایی آن­ها باید به گونه‌­ای باشد که هم نور به اندازه کافی برای بینایی و تشخیص کالاها و انجام امور کافی باشد و هم از نظر هزینه‌­ای کاملا بصرفه باشد. به همین جهت بسته به نوع کاربری فضا ممکن است هم به پروژکتور ال ای دی COB و هم به پروژکتور ال ای دی SMD نیاز باشد. نکته مهم دیگر در خصوص روشنایی سوله­‌ها این است که نور با کیفیت سبب افزایش راندمان کاری کارکنان می­‌شود به شرطی که سبب ایجاد خیرگی نشود. البته در انبارها این مسئله اهمیت کمتری دارد.

    پروژکتور ال ای دی - اکووات
    • روشنایی سالن­‌های ورزشی

    یکی از مهم­‌ترین کاربردهای پروژکتور ال ای دی در اماکن ورزشی و ورزشگاه‌­هاست. محبوبیت پروژکتورهای ال ای دی در این فضاها به سبب نور کافی و با کیفیت، مصرف پایین و طول عمر بالا، با شیب تندی در حال افزایش است. خیرگی مهم­ترین مسئله در روشنایی سالن­‌های ورزشی است زیرا خیرگی سبب آزار چشم ورزشکاران، از بین رفتن تمرکز و مختل شدن رویداد ورزشی می‌­شود. همچنین به دلیل اینکه ورزشکاران مدت زمان نسبتا طولانی را زیر نور پروژکتور ال ای دی به سر می‌­برند، بنابراین استفاده از نور با کیفیت و بدون فلیکر، می‌­تواند باعث جلوگیری از خستگی چشم ایشان شود.

    پروژکتور ال ای دی - اکووات
    • روشنایی فضاهای مرتفع

    فضاهای مرتفع با کاربری­‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌­گیرند. از فودکورت مجتمع تجاری گرفته تا فروشگاه بزرگ، از پارک­‌های آبی تا بخش­‌های صنعتی، همه و همه می­‌توانند از کاربردهای فضاهای بسیار مرتفع محسوب شوند که در این فضاها استفاده از پروژکتور ال ای دی بسیار متداول است. بسته به نوع کاربری فضا اولویت­‌ها و به تبع آن مدل­­‌های مختلف پروژکتور ال ای دی در نظر گرفته می­‌شود. استفاده از پروژکتور وال واشر برای روشنایی یک دیوار، استفاده از پروژکتور SMD برای روشنایی عمومی محوطه، استفاده از پروژکتور COB برای روشنایی با کیفیت فضا، در این فضاها مورد توجه قرار می­‎‌گیرد. نکته مهم این است که برای تعیین پروژکتور مورد نیاز خود حتما باید در ابتدا متراژ فضا، ارتفاع نصب پروژکتور، کاربری مورد نظر و بودجه احتمالی را در نظر بگیرید.

    پروژکتور ال ای دی - اکووات

    انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی

    • نورپردازی عمومی با پروژکتور ال ای دی

    یکی از کاربردهای رایج پروژکتورهای ال‎‌ای‌دی استفاده به عنوان روشنایی در استادیوم‌ها و اماکن ورزشی و یا عمومی است. استفاده از نوری با کیفیت مثل پروژکتور LED به ورزشکاران در زمان حضور در زمین کمک می‌کند تا دید بسیار بهتری داشته باشند. تماشاچیان نیز از دیدن مسابقه لذت بیشتری خواهند برد.

    بسیاری از کارخانجات و انبارهای صنعتی نیز از نورافکن ال ای دی برای تامین نور محیط داخلی خود استفاده می‌کنند. کیفیت بالای نور باعث افزایش روحیه و انرژی کارکنان می‌شود، همچنین ایمنی محیط کار را نیز بهبود می‌دهد.

    با استفاده از پروژکتور ال ای دی به دلیل قدرت این منبع نوری و رفلکتورهای آن، می­توان فضای بیشتری را با استفاده از تعداد کمتر چراغ نسبت به انواع دیگر چراغ روشن کرد و از این جهت خرید پروژکتور LED بهترین گزینه برای نورپردازی فضاهای بزرگ نظیر انبار و باغ است تا روشنایی یکدستی در آن تامین کند.

    علاوه بر این برای نورپردازی برج نوری، استفاده از چندین پروژکتور ال ای دی، هم نور عمومی فضاهای باز نظیر پارک‌ها و فضاهای سبز عمومی را تامین کرده و هم جلوه زیبایی به شهر می­‌بخشد.

    • نورپردازی تزئینی با پروژکتور ال ای دی

    موزه‌ها و اماکن تاریخی اغلب از پروژکتورهای LED برای زیبایی محیط و فضاسازی متناسب با جو فرهنگی محیط استفاده می‌کنند. از آن‌جا که چراغ‌ها و روشنایی‌های ال ای دی می‌توانند رنگ‌های متفاوت تولید کنند، نیازی به استفاده از فیلترهای گران قیمت در استفاده از پروژکتور LED دیگر وجود ندارد.

    تالارها و رستوران‌های زیادی از پروژکتور ال‎‌ای‌دی برای فضاسازی و نورپردازی محیط داخلی خود استفاده می‌کنند.

    • نورپردازی امنیتی (Safety Lighting) با پروژکتور ال ای دی

    پروژکتور LED مکمل خوبی برای سیستم‌های امنیتی خانه‌های ماست. نور با کیفیت این پروژکتورها به دوربین‌های مداربسته کمک می‌کنند تا تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری را ضبط کنند. همچنین استفاده سنسورهای حرکتی به همراه این پروژکتورها باعث می‌شود تا هیچ حرکت مشکوکی از نظر شما دور نماند.

    در بسیاری از کشورها نیز استفاده از پروژکتور ال‎‌ ای ‌دی برای روشنایی معابر و اماکن عمومی آغاز شده است. نورافکن ال ای دی نور باکیفیت‌تر و مصرف انرژی کمتری دارد و این موضوع باعث می‌شود تا احساس امنیت شهروندان در زمان حضور در این اماکن افزایش یابد و آمار جرائم نیز کاهش پیدا کند.

    کدام پروژکتور را بخریم؟ پروژکتور COB یا پروژکتور SMD؟

    مقایسه تمامی ویژگی‌های پروژکتور ال ای دی COB و SMD

    بسیاری از شما ممکن است در هنگام خرید پروژکتور ال‌ای‌دی با یک سوال اساسی مواجه شده باشید، پروژکتور COB یا پروژکتور SMD؟ کدام یک از این دو مدل پروژکتور بهتر هستند؟ پیش از این که به سوال COB یا SMD پاسخ بدهیم، اول باید بببینیم هر کدام از این دو به چه معنی هستند؟

    پروژکتورهای ال‌ای‌دی به طور معمول با توجه به کاربردی که دارند به دو دسته پروژکتور SMD یا Surface Mounted Diodes و پروژکتور COB یا Chip on Board تقسیم می‌شوند. عمده تفاوت COB و SMD در نوع قرارگیری دیود‌های آن‌ها است. دیودهای نوری پروژکتور SMD بر روی یک سطح نصب شده‌اند و همین امر موجب شده تا از پروژکتور حجم کمتری را اشغال کند و باریک‌تر باشد. به همین دلیل است که به پروژکتورهای SMD پروژکتورهای فشرده هم می‌گویند.

    برای مثال پروژکتور SMD ۲۰۰ وات اکووات بازده نوری بسیار بالایی دارند و به دلیل زاویه تابش گسترده ۱۲۰ درجه برای روشن کردن محیط‌های باز، باغات، پارک‌ها و انبارها و غیره طرفداران بسیاری دارد.

    پروژکتور اس ام دی بسته به مدل می­تواند نور را در رنگ‌های مختلف نیز تولید کنند و از این رو طرفداران خاص خود را نیز دارند. پروژکتور COB نسبت به پروژکتور SMD کیفیت نوری بالاتری دارد و از شاخص نمود رنگ CRI بالاتری بهره‌مند است.
    پروژکتور سی او بی زاویه تابش محدودتری نسبت به پروژکتورهای SMD دارند و زاویه تابش ۹۰ درجه‌ای پروژکتور های COB اکووات با رفلکتور مخصوصی که دارند، باعث می شود تا نور به صورت متمرکز به هدف تابانده شود. این پروژکتورهای ال ای دی قابلیت تولید نورهای رنگی ندارند ولی در عوض نوری که تولید می‌کنند کیفیت بالاتری نسبت به پروژکتور اس ام دی دارد.

    بازدهی نوری پروژکتور SMD در گذشته نسبت به پروژکتور COB  در سطح پایین‌تری قرار داشت اما امروزه با پیشرفت علم و استفاده از تکنولوژی جدیدتر، پروژکتورهای SMD لومن بر وات بسیار بالاتری نسبت به پروژکتورهای COB دارند اما کماکان شاخص نمود رنگ آن‌ها در سطح پایین‌تری است.

    پروژکتور ال ای دی - اکووات

    برای خرید پروژکتور ال ای دی،کدام دمای رنگ را انتخاب کنیم؟
    آفتابی، مهتابی و یا طبیعی؟

    رنگ‌های آفتابی برای نورپردازی باغ شما مناسب‌تر است. رنگ آفتابی فضا را دوستانه، دلپذیرتر و گرم‌تر جلوه می‌دهد. نور به رنگ مهتابی مسافت بیشتری را می‌تواند طی کند و به دلیل خیره‌کنندگی گزینه مناسبی برای استفاده در مصارف ایمنی و امنیتی است.

    در نورپردازی جدید نیز به جای استفاده از ترکیب پروژکتور آفتابی و پروژکتور مهتابی، از دمای رنگ طبیعی استفاده می­کنند. پروژکتور با دمای رنگ طبیعی با رنگی معتدل و دلنشین، جلوه بصری بسیار خاص و زیبایی در فضا ایجاد می­کند و نور آن به نور روز نزدیک تر است.

    با وجود اینکه اغلب شرکت‌ها پروژکتورهای LED خود را تنها در دمای رنگ نور ۶۵۰۰ درجه کلوین (نور کاملا سفید و مهتابی) عرضه می‌کنند، اکووات این امکان را فراهم کرده است تا خریداران پروژکتور ال ای دی اکووات بسته به نیاز خود امکان خرید رنگ‌های آفتابی و طبیعی را نیز داشته باشد. همچنین شما می‌توانید پروژکتور خود را برای مصارف خاص در رنگ‌های سبز و قرمز نیز تهیه کنید.

    مهم­ترین فاکتورها در خرید پروژکتور ال ای دی

    برای انتخاب و خرید پروژکتور ال ای دی مناسب باید به کاربرد مدنظر، قدرت و میزان انرژی مصرفی، دمای رنگ نور مورد نیاز، زاویه تابش و نوع رفلکتور توجه داشته باشید. به طور کلی موارد زیر را به هنگام خرید پروژکتور LED در نظر بگیرید.

    • توان مصرفی

    در مورد قدرت و میزان مصرف انرژی، از آن‌جایی که مصرف روشنایی‌های ال‌ای‌دی بسیار کمتر از چراغ‌های التهابی است، معمولا عبارت وات معادل برای چراغ‌های ال‌ای‌دی مطرح می‌شود. وات معادل به این معنی است که این نورافکن به اندازه یک پروژکتور التهابی چند وات نور تولید می‌کند. وات معادل برای کسانی که آشنایی چندانی با پروژکتورهای ال‌ای‌دی ندارند ولی پروژکتورهای قدیمی را خوب می‌شناسند، فاکتور خوبی برای انتخاب می‌تواند باشد.

    انواع پروژکتورهای ال ای دی در توان­‌های مختلف تولید می­شوند. پروژکتور ال ای دی ۳۰ وات، ۵۰ وات، ۱۰۰ وات، ۱۲۰ وات و حتی ۲۰۰ وات، بخشی از پروژکتورهای محبوب بازار هستند. انتخاب پروژکتور مناسب برای فضا، بستگی به عوامل مختلفی همچون متراژ، ارتفاع نصب پروژکتور، کاربری فضا و سطح نور مورد نیاز، کاربرد نور پروژکتور و عواملی از این دست دارد. همه این فاکتورها توسط مشاورین نورپردازی در نظر گرفته شده و سپس بهترین پروژکتور ال ای دی انتخاب و جانمایی آن مشخص می­‌شود.

    • درجه حفاظت یا IP:

    درجه حفاظت الکتریکی و یا IP، طبقه بندی امکان ورود ابزار، انگشتان انسان و آب به یک دستگاه برقی می‌باشد. دسته بندی بدنه دستگاه‌های الکتریکی توسط استاندارد IEC انجام شده و بر روی دستگاه درج می‌گردد. به طور کلی پروژکتور IP66 هم در مقابل پاشش آب مقاوم بوده و هم در مقابل گرد و خاک، برف، باران‌های اسیدی و فضولات پرندگان بدون آسیب و اختلال، روشن می‌­ماند.

    پروژکتور ال ای دی ضد آب یکی از پر تقاضاترین محصولات اکووات است که توانسته جایگاه خودش را به خوبی در بازار پیدا کند. انواع پروژکتور ال ای دی اکووات با IP66 هم در برابر رطوبت، آب و گرد و خاک مقاومت کرده و هم با داشتن شیشه سکوریت، در مقابل برخورد پرندگان، بارش برف و یا باران‌های اسیدی سالم می‌­ماند.

    • زاویه تابش

    زاویه تابش در قالب درجه بیان می‌شود و به شما می‌گوید که نور تا چه میزان در محیط پخش می‌شود. وقتی می‌خواهید می‌خواهید پروژکتورهای شما فضای بیشتری را روشن کنند، می‌بایست زاویه تابش بزرگتری نیز انتخاب کنید. زاویه تابش مناسب برای پروژکتورها معمولا در حدود ۹۰ درجه است. همان‌طور که پیش­تر نیز اشاره کردیم، پروژکتور SMD نور پخش‌تر و پروژکتور COB نور متمرکزتری دارد.

    • CRI یا شاخص نمود رنگ

    این موضوع خصوصا برای باغ‌ها و محل‌های برگزاری مراسم بسیار حائز اهمیت است. چراکه اگر CRI یا شاخص نمود رنگ نور یک پروژکتور بالا نباشد، با بکارگیری تعداد بیشتر و توان بالاتر هم نمی­توان نور و تصویر با کیفیت ایجاد نمود. لذا این مساله برای کسانی که کیفیت رنگ‌ها برایشان اهمیت دارد، بایستی مد نظر قرار بگیرد. حتما برای شما پیش آمده که در شب و زیر نور منابع قدیمی مانند لامپ بخار سدیم و متال هالید، کیفیت رنگ میوه‌ها و غذاها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نموده. با بکارگیری پروژکتورها و لامپ‌های با CRI یا شاخص نمود رنگ بالا (بالاتر از ۸۰) ، می توان تجربه با کیفیت‌تری برای افراد ایجاد نمود. برای نحوه بکارگیری پروژکتور IP66، فاصله نصب و تعداد آن‌ها در مکان مورد نظرتان با شماره ۵۸۶۴۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

    • فلیکر یا چشمک زدن نور

    فلیکر یا چشمک زدن نور (Flicker) موجب ایجاد اختلال و برفک درتصاویر ضبط شده زیر نور فلیکر دار شده و همچنین به مرور باعث خستگی چشم می­شود. پس اگر در نورپردازی شما، عدم ایجاد اختلال در تصاویر دوربین مهم است حتما از پروژکتور ال ای دی بدون فلیکر استفاده کنید.

    پروژکتور ال ای دی - اکووات

    ضمانت و گارانتی پروژکتور LED

    با توجه به نگرانی­‌هایی که همواره از سوختن پروژکتور ال ای دی وجود دارد، خصوصا هنگامی که برای روشنایی فضا به تعداد زیادی پروژکتور led نیاز است، لازم است تا پروژکتور خریداری شده علاوه بر دارا بودن مشخصات فنی شفاف و کیفیت بالای قطعات، گارانتی مناسبی نیز داشته باشد. در این خصوص پروژکتورهای ال ای دی اکووات همراه با ۳ سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می­‌شوند تا در کنار کیفیت مناسب خیال شما را از تهیه مناسب­ترین پروژکتور ال ای دی راحت کنند.

    نحوه نصب پروژکتور LED

    با استفاده از پایه آهنی قدرت‌مند و پیچ‌های تنظیم، پروژکتور بصورت مستحکم در محل نصب می‌گردد و از طریق کابل‌های بلند برق مصرفی به بهترین شکل تامین می‌گردد. این پایه در زوایای مختلف قابلیت تنظیم دارد و از این جهت شما می­‌توانید به راحتی و در هر مکانی آن را نصب کنید. وجود ترمینال‌های فشاری برای نصب در محوطه‌های داخلی و زیر سقف‌ها باعث سهولت کار نصاب می‌گردد.

    در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی بایستی توجه داشته باشید که می‌توانید پروژکتور COB یا پروژکتور  SMD خود را به یک سنسور فتوسل (سنسور حساس به نور) متصل کنید. با کاهش نور محیط، میزان مقاوت الکتریکی فتوسل تغییر می‌کند (کاهش می‌یابد) و پروژکتور شما روشن می‌شود. همین طور وقتی که نور به اندازه کافی در محیط باشد، سنسور جریان الکتریکی را قطع می‌کند. با استفاده از این سنسور شما خیالتان راحت خواهد بود که پروژکتور تنها در شب روشن می‌شود. اگر قصد استفاده از پروژکتور SMD یا COB به عنوان چراغ‌های امنیتی در اطراف خانه خودتان را دارید باید محل مناسبی برای نصب آن در نظر بگیرید. بهترین محل برای چنین استفاده‌ای، بیرون از خانه و تنظیم کردن آن‌ها به نحوی است که محل‌های تاریک و حساس مانند درب ورودی یا گوشه‌های تاریک کوچه را به طور کامل روشن کند.

    استفاده دیگر از پروژکتور ال ای دی، نورپردازی اماکن تاریخی و توریستی است. با استفاده از پروژکتور اس ام دی که قابلیت تغییر رنگ دارند و همچنین پروژکتورهای COB که در رنگ‌های مشخص تولید می‌شوند، به فضاسازی و جلب توجه مخاطبان کمک قابل توجهی می‌کنند. پروژکتورهای SMD که قابلیت تولید رنگ‌های مختلف دارند به راحتی قابلیت کنترل هستند و می‌توان رنگ آن‌ها را به وسیله ریموت کنترل تغییر داد.

    اگر هم برای انتخاب تعداد چراغ ریلی مورد نیاز فضای خود، زمان کافی نداشته و یا نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان اکووات به صورت رایگان این کار را برای شما انجام داده تا با یک پیام، تعداد و نوع چینش چراغ ریلی مورد نظر شما مشخص شود. این مشاوره همراه با طراحی پروژه شما در پلاگین دیالوکس (Dialux) می‌باشد و شبیه سازی پروژه شما و روشنایی و نورپردازی آن توسط چراغ‌های اکووات انجام حواهد گرفت.

    آنباکسینگ پروژکتور 50 و 100 وات

    پروژکتور 50 و 100 وات از پرطرفدارترین پروژکتورها در همه جای دنیا می‌باشند. در این ویدیو این دو پروژکتور را از جعبه خارج کردیم و به بررسی ابعاد و تمامی ویژگی‌های فنی مهم این دو چراغ ال ای دی پرداختیم.

    عوامل موثر بر قیمت پروژکتور ال ای دی چیست؟

    همانطور که مشاهده کرده‌­اید، تنوع پروژکتورهای ال ای دی در بازار روشنایی بسیار زیاد است. این تنوع مدل‌­ها بر قیمت پروژکتورهای ال ای دی نیز تاثیر زیادی داشته ­است. توان پروژکتور ال ای دی، سیستم عملکرد چراغ، نحوه تابش، درجه حفاظت یا IP، جنس بدنه و نهایتا گارانتی، از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروژکتور ال ای دی است.

    ارزان­‌ترین و گران‌­ترین پروژکتورهای ال ای دی کدامند؟

    به طور کلی پروژکتور SMD نسبت به پروژکتور COB قیمت ارزان‌تری دارد. زیرا فناوری ساخت آن قدیمی‌­تر بوده و نور آن با وجود پخش نور بازتر، کیفیت پایین‌­تری دارد. هم‌چنین پروژکتورهایی که درجه حفاظت بالایی ندارند، نسبت به پروژکتورهای ال ای دی با IP>65 ارزان‌تر هستند. با افزایش توان پروژکتور ال ای دی نیز نیاز به درایور بزرگ‌تر و پیشرفته­‌تری به وجود آمده و بنابراین قیمت پروژکتور ال ای دی افزایش می­‌یابد.

    پروژکتور ال ای دی را از کجا بخریم؟

    پروژکتور ال ای دی - اکووات

    همانطور که می­‌دانید، پروژکتور ال ای دی را می­‌توانید از فروشگاه‌­های تجهیزات الکتریکی، خصوصا ادوات روشنایی، در سرتاسر کشور تهیه کنید. به طور مثال اگر در تهران هستید، با گشتی در خیابان لاله‌­زار، انواع پروژکتورهای ال ای دی را مشاهده خواهید کرد. پروژکتور ال ای دی 50 وات، 100 وات و 200 وات از محبوب‌ترین پروژکتورهای ال ای دی هستند. برای قیمت پروژکتور ال ای دی 100 وات با ما در ارتباط باشید.
    اکووات نیز با دو فروشگاه در لاله‌­زار شمالی و لاله‌­زار جنوبی، در خدمت شماست. هم‌چنین در سرتاسر ایران نیز نمایندگی‌­ها و عوامل فروش ادوات روشنایی برای تامین پروژکتور ال ای دی شما حاضرند که می‌­توانید برای مراجعه حضوری به سراغشان بروید.

    اما اگر در این روزها، وقت و حوصله دردسرهای رفت و آمد و ترافیک را ندارید و یا با توجه به اندازه نسبتا بزرگتر پروژکتورهای ال ای دی نسبت به سایر چراغ­‌ها، وسیله مناسب برای حمل این چراغ در تعدادهای بالا را ندارید، سفارش اینترنتی، راحت­‌ترین راه برای خرید پروژکتور ال ای دی است.
    شما با استفاده از مشاوره آنلاین می‌­توانید به راحتی از نور مورد نیاز خود مطلع شده و سپس بدون نیاز به حضور، خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. برای مشاهده و خرید این محصولات به صفحه خرید پروژکتورهای ال ای دی اکووات مراجعه نموده و یا از طریق شماره تماس ۵۸۶۴۲-۰۲۱ با ما در ارتباط باشید.

    پرسش‌های متداول

    پروژکتور ال ای دی با مصرف انرژی به مقدار ۸۰ درصد کمتر از پروژکتورهای قدیمی، تولید حرارت بسیار کمتر و بنابراین طول عمری معادل ۱۲ برابر پروژکتورهای سنتی، همچنین با حفظ کیفیت نور و ساخت چراغ، بهترین گزینه برای نورپردازی فضای خارجی و یا فضاهای بزرگ است.

    هردوی این پروژکتورها از شاخه‌های پروژکتور LED به شمار می‌­روند. تفاوت این دو در فرایند ساخت و قرارگیری چیپ‌هاست. به طور کلی پروژکتور COB نور متمرکز تر باکیفیت بیشتر و پروژکتور SMD نور پخش‌تر با کیفیت نور پایین‌تر نسبت به COB دارد.

    پروژکتورهای ال ای دی اکووات در انواع توان­‌ها از ۳۰ وات، ۶۰ وات، ۱۰۰ وات گرفته تا ۱۸۰ وات و ۲۰۰ وات، در انواع حالات پروژکتور COB و پروژکتور SMD عرضه می­‌شوند. این پروژکتورهای ال ای دی با بالاترین کیفیت بدنه آلومینیومی، چیپ با کیفیت ساخت Nichia  ژاپن و همراه با ۳ سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می­‌شوند.

    کارشناسان نورپردازی شرکت اکووات، به صورت رایگان با مشاوره و راهنمایی، شما را در انتخاب بهترین پروژکتور LED، نحوه نورپردازی با آن و تعداد و جانمایی پروژکتور ال ای دی همراهی می­‌کنند. برای ارتباط با کارشناسان اکووات، از طریق اکانت واتساپ و یا با شماره تلفن ۵۸۶۴۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

    در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی، به این نکته توجه داشته باشید که IP آن چند است.  در IP(xy) مقدار x میزان مقاومت پروژکتور در برابر گرد و غبار و میزان y میزان مقاومت در برابر رطوبت را نشان می‌دهد. مقدار x بین ۰ تا ۶ و مقدار y بین ۰ تا ۹ است و مسلما هرچه این مقدار بیشتر باشد منبع نور نسبت به عوامل بیرونی مقاوم‌تر خواهد بود. ضدآب بودن پروژکتور هم وابسته به مقدار y خواهد بود.

    در پروژکتورهای ال ای دی SMD و COB که چیپ قرار گرفته شده، برای اینکه نوری که از منبع نور ساطع می‌شود بیشترین و تاثیرگذارترین پرتاب نور را داشته باشد از رفلکتور استفاده می‌کنند و با استفاده از این رفلکتور، جهت نور را هدایت می‌کنند.

    (15) نظر

    • زهرا لطیفی پاسخ

      سلام
      لطفا بفرمایید در انتخاب و خرید یک پروژکتور مهمترین المان‌ها کدامند؟

      آگوست 28, 2022 at 11:33 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با عرض سلام
        ابتدا باید تعیین کنید که پروژکتور COB یا SMD (تفاوت COB و SMD در نوع قرارگیری دیود‌های آن‌ها است. دیودهای نوری پروژکتور SMD بر روی یک سطح نصب شده‌اند و همین امر باعث شده تا از پروژکتور حجم کمتری را اشغال کند و باریک‌تر باشد. به همین دلیل است که به پروژکتورهای SMD پروژکتورهای فشرده هم می‌گویند. اما شاخص نمود رنگ (CRI) پروژکتورهای SMD نسبت به COB در سطح پایین‌تری است.) برای فضای مدنظر شما مناسب‌تر است. پس از آن شاخص‌هایی مانند درجه حفاظت (IP)، شاخص نمود رنگ (CRI) و رنگ نور (آفتابی، طبیعی و مهتابی) و .. حائز اهمیت هستند.

        آگوست 28, 2022 at 11:35 ق.ظ
    • بابک سهندی پاسخ

      سلام. من 3 عدد پروژکتور 200 وات SMD میخواستم. موجود دارید؟

      آگوست 30, 2022 at 11:16 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با عرض سلام
        موجودی‌ها و قیمت‌ها در وبسایت رسمی اکووات کاملا بروز هستند. شما میتوانید با مراجعه به صفحه این محصول موجودی آن را چک نموده و خرید آن را نیز به صورت آنلاین انجام دهید. در صورت نیاز به مشاوره با واتساپ اکووات در ارتباط باشید.

        آگوست 30, 2022 at 11:17 ق.ظ
    • مهدی پاسخ

      سلام متشکر بابت مطالب خوب و مفیدتون و همچنین از محصولات با کیفیتتون

      سپتامبر 3, 2022 at 9:33 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        سلام
        همراهی شما باعث افتخار ماست

        سپتامبر 3, 2022 at 9:35 ق.ظ
    • جعفر رضایی پاسخ

      سلام. بعضی ها میگن COB بهتره. بعضی ها هم میگن SMD. برای نورپردازی محوطه نگهبانی کدوم رو بخرم؟؟

      ژانویه 12, 2023 at 10:17 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با عرض سلام و احترام

        با توجه به نیاز شما و کاربری چراغ، استفاده از پروژکتور ال ای دی SMD و یا COB پیشنهاد خواهد شد.
        در ارتباط با محوطه نگهبانی، به دلیل اینکه برای امنیت نیاز به پخش نور گسترده و یکنواخت خواهید داشت تا هیچ نقطه‌ای از دید شما خارج از دسترس نباشد، پیشنهاد ما پروژکتورهای SMD اکووات می‌باشد.
        در صورت نیاز به مشاوره نورپردازی با شماره 02158642 و یا واتساپ اکووات در ارتباط باشید.

        ژانویه 12, 2023 at 10:19 ق.ظ
    • محمد پاسخ

      سلام وقتتون بخیر کدوم پروژکتور مناسب نما هست (یک عدد گل سنگی ۱۴۰ در ۴۰ سانت در زمینه ۲در۲متر )فضای نصب پروژکتور هم ده سانت هست میشه تنظیم کرد که نور روی گل رو قشنگ و کامل بیفته یا نه؟

      آوریل 11, 2023 at 8:50 ب.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        باسلام

        لطفا تصویری از آبجکت موردنظر خودتان را برای ما در واتساپ اکووات ارسال بفرمایید تا تیم مشاوران نورپردازی اکواوت شما را راهنمایی کنند.

        باتشکر از ارتباط شما با اکووات

        آوریل 15, 2023 at 11:55 ق.ظ
    • عباس پاسخ

      شرایط گارانتی پروژکتور شما چطوره؟تولید کننده هستید؟

      می 25, 2023 at 11:40 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        محصولات اکووات 3 تا 5 سال گارانتی بی قید و شرط دارند. بله، اکووات تولیدکننده محصولات روشنایی ال‌ای‌دی می‌‌باشد.

        می 28, 2023 at 10:42 ق.ظ
    • راد افزون پاسخ

      عالی عالی. کلا فرق بین این COB ها و SMDها رو خیلی جاها متوجه نمیشن اصن

      ژوئن 1, 2023 at 9:37 ق.ظ
    • میکاییلی پاسخ

      سلام. عالی بود
      فقط یک سوال داشتم اون هم اینکه اختلاف نمود رنگ دو مدل پروژکتور SMD و COB چند درصده؟ و اینکه کدام دمای رنگ لومن بیشتری داره؟

      سپتامبر 3, 2023 at 11:13 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        باسلام و احترام
        اصولا در پروژکتورهای COB شاخص نمود رنگ بالاتر از پروژکتورهای SMD می‌باشد. دمای رنگ مهتابی لومن بیشتری دارد.

        اکتبر 1, 2023 at 9:00 ق.ظ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    به سبد خرید شما اضافه شد:
    پرداخت