پنل ال ای دی - اکووات
پنل ال ای دی - اکووات

پنل ال ای دی (پنل60*60) - معرفی و قیمت آن، نحوه نصب و کاربرد و مزایا

پنل ال ای دی چیست؟

پنل ال ای دی چراغی است با فریم مربع، مستطیل یا دایره که معمولا نور آن به صورت غیر مستقیم از پشت طلقی شیری رنگ به نام دیفیوزر می‌تابد. پنل‌های ال ای دی معمولا در سقف‌های مختلف نظیر پنل کناف، گچ و رابیتس و غیره، به صورت توکار و روکار نصب می‌شوند. ابعاد و توان این پنل‌ها با هم متفاوت است اما به صورت کلی یکی از محبوب‌ترین پنل‌های ال ای دی، پنل ال ای دی 60 در 60 با توان 40 تا 60 وات است.

پنل ال ای دی 60*60 از محبوب­‌ترین چراغ‌های LED برای نورپردازی عمومی فضاهای مختلف از جمله سقف کاذب فضای اداری، بیمارستانی، تجاری و حتی مصرف خانگی است. پنل سقفی به عنوان یک چراغ‌­ فوق کم مصرف باعث شده تا هزینه­‌های خرید و نگهداری نورپردازی فضاهای بزرگ و تامین روشنایی عمومی آن، بسیار کاهش پیدا کند. نور یکنواخت و بدون خیرگی پنل 60 در 60 ال ای دی، شار نوری بالا، مصرف بسیار پایین و طول عمر بالای این چراغ­‌ باعث شده تا در فضاهایی که به نور یکدست و یکپارچه نیاز است، این چراغ از بهترین  و بی دردسرترین گزینه­‌های موجود به شمار برود. نکات خرید پنل 60 در 60 یعنی انتخاب نوع و تعداد مورد نیاز پنل سقفی برای روشنایی با استفاده از این چراغ ال‌ای‌دی محبوب در بازار روشنایی، از مسائلی است که برای دانستن آن ابتدا نیاز است تا با انواع پنل­ توکار، پنل روکار و پنل آویز و مشخصات کیفی و نوری هرکدام آشنا شوید. این مشخصات عوامل اصلی تعیین قیمت پنل سقفی ال ای دی بوده و شناخت آن­‌ها باعث می­‌شود تا در بازار بسیار متنوع و بزرگ چراغ­ پنلی بتوانید با مقایسه قیمت و کیفیت، بهترین گزینه را برای روشنایی انتخاب کنید. در ادامه به معرفی کامل پنل 60*60 پرداخته شده ­است.

دریافت کاتالوگ و لیست قیمت در واتساپ


    ویژگی‌های پنل 60*60 ال ای دی اکووات

    ساختار و اجزا و قطعات پنل ال ای دی اکووات

    در این ویدیو به بررسی ساختار و اجزای تشکیل‌دهنده پنل سقفی 60 وات اکووات پرداخته‌ایم. این پنل ای ای دی دارای ابعاد 60 در 60 سانتیمتر می‌باشد . ضخامت آن نیز 3.5 سانتیمتر است. همچنین دارای نوری یکنواخت و یکپارچه بدون فلیکر (چشمک زدن) می‌باشد.


    انواع پنل های LED کدامند؟

    پنل 60*60 ال ای دی - اکووات
    در بازار روشنایی، پنل­ LED انواع بسیار گوناگونی دارد. برخی از این پنل­‌ها عمق کمتری داشته و بنابراین برای نصب در سقف به فضای کمتری احتیاج دارند. برخی دیگر نور بیشتری داشته و یا نوری کمتر اما با کیفیت و پخش نوری بهتر از خود ساطع می‌کنند. در مجموع پنل ال ای دی به دلیل یکنواختی نور و جلوگیری از خستگی مردمک چشم به هنگام مشاهده فضاهای تاریک و روشن، از گزینه­‌های اصلی تامین نور عمومی فضاست. در ادامه به بررسی هر ویژگی پنل سقفی به صورت جداگانه پرداخته­‌ایم.

    همانطور که احتمالا بازار گسترده پنل‌­های سقفی LED را مشاهده کرده‌­اید، تنوع این چراغ‌­ها از نظر شکل، ابعاد، نحوه نصب، کیفیت و قیمت بسیار زیاد است. مثلا از نظر ابعاد و شکل، پنل­‌های 30 در 30 و یا پنل­ 60 در 60، پنل­‌های مربعی و یا دایره­ای، از انواع این چراغ­‌های ال‌ای‌دی هستند. از نظر توان مصرفی و نور ساطع شده نیز انواع 30 وات، 40 وات و 60 وات از نمونه‌­های محبوب این چراغ هستند. پنل­‌های ال ای دی بر اساس نحوه نصب نیز به دسته­‌های زیر تقسیم می­‌شوند.


    1. پنل ال ای دی توکار

    پنل سقفی توکار از گزینه‌­های اصلی نورپردازی بین تایل و یا سقف کاذب است. این چراغ با شکل ظاهری یک صفحه نورانی، جلوه زیبا و مدرنی به فضا می­دهد. در نصب پنل ال ای دی توکار ضخامت پشت پنل یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب چراغ است. به صورت کلی پنل سقفی به دو دسته بک­لیت (backlit) و اسلیم (slim) تقسیم می‌شود. تفاوت اصلی این دو پنل در نحوه قرارگیری چیپ‌­ها بوده و علاوه بر این، ضخامت پشت این دو چراغ نیز با هم فرق دارد. به صورت کلی پنل بک لیت یا بک لایت از نظر ساخت جدیدتر بوده و نور با کیفیت­‌تری را از خود ساطع می­‌کند.

    2. پنل ال ای دی روکار

    در فضاهایی که سقف آن­‌ها غیر قابل تغییر بوده و فضایی برای نصب پنل به صورت توکار در نظر گرفته نشده ­است، می­‌توان با قرار دادن پنل توکار در داخل قاب پنل و اتصال قاب به سقف، پنل سقفی را به صورت روکار نصب کرد. با استفاده از پنل LED روکار هم می‌توان کماکان نوری یکدست و یکنواخت داشت و هم ظرافت و زیبایی آن از بین نمی­‌رود.

    3. پنل ال ای دی آویز

    در چراغ­‌های آویز با نزدیک­تر شدن منبع نور به زمین، هم روشنایی سطح مورد تابش نور بیشتر شده و هم جنبه­‌ای دکوراتیو در فضا ایجاد می‌­کند. در بسیار از پنل‌­های ال‌­ای‌­دی از جمله پنل 60*60 اکووات این امکان فراهم شده تا بتوانید با اتصال کابل آویز به پشت بدنه چراغ، از آن به عنوان یک چراغ آویز استفاده کنید.

    انواع پنل ال ای دی - اکووات

    انواع پنل ال ای دی بر اساس مدل و کاربرد

    1. پنل مربعی و مستطیلی
      این مدل از پنل ال ای دی معمولا وظیفه روشنایی عمومی در فضاهای اداری نظیر بانک و دفتر اداری و یا بیمارستان را به عهده دارد.
    2. پنل دایره یا پنل گرد
      کاربرد این نوع پنل در فضاهایی است که نیاز به هالوژن‌هایی با پخش نور یکنواخت و بدون خیرگی وجود دارد. این نوع چراغ پنلی در واقع هالوژنی ال ای دی است که نور ان به وسیله صفحه شیری رنگ جلوی منبع نور (طلق)، پخش می‌شود.
    3. پنل اسلیم یا لبه دار یا EDGE LIGHT
      پنل اسلیم که از بک لیت، تکنولوژی قدیمی‌تری دارد، یک نوع پنل سقفی است که در آن چیپ‌ها دور تا دور چراغ قرار گرفته‌اند و نهایتا نوری یکنواخت را از چراغ ساطع می‌کنند.
    4. پنل بک لیت BACKLIT
      پنل بک‌ لیت (پنل سقفی اکووات) یک نوع پنل سقفی است که در آن نحوه قرار گیری چیپ‌ها به صورتی است که ضخامت نهایی چراغ بیشتر از پنل اسلیم است اما کیفیت و شار نوری آن نیز در مقایسه با پنل سقفی اسلیم بیشتر است.
    5. پنل ال ای دی سفارشی یا RGB
      به دلیل استفاده از چیپ SMD، می‌توان برای روشنایی پنل ال ای دی از چیپ‌های رنگی یا سیستم هوشمند استفاده نمود تا بتوان با استفاده از کلید دیمر و یا ریموت، به صورت هوشمند رنگ و شدت نور پنل سقفی ال ای دی را تغییر داد.

    میزان روشنایی پنل LED چقدر است؟

    پنل­ ال ای دی از دسته چراغ‌­هایی است که نور غیر مستقیم و یا دیفیوز شده پخش می­‌کنند. به این صورت که در جلوی منبع نور، پوششی از جنس پلی کربنات قرار گرفته که باعث پخش شدن و یکدستی نور خروجی در نهایت می­‌شود. همچنین این پوشش از ایجاد خیرگی و آسیب چشم با نگاه به منبع نور جلوگیری می‌­کند. اگر این پوشش بیش از حد ضخیم باشد، نور به اندازه کافی به بیرون ساطع نشده و از طرف دیگر اگر بیش از حد نازک باشد، ممکن است باعث ایجاد خیرگی و یا جلوه بصری نه­ چندان زیبایی بشود. مقدار نور خروجی از پنل ال ای دی متفاوت است. بخشی از این تفاوت به دلیل ضخامت و کیفیت دیفیوزرهای به کار رفته در آن و بخشی دیگر به دلیل نحوه قرارگیری و چینش چیپ­‌های LED در پشت دیفیوز چراغ است. مقدار روشنایی پنل 60*60 اکووات در دمای رنگ مهتابی،  ۶۰۲۸ لومن است. برای درک بهتر این مقدار روشنایی به تصاویر زیر توجه کنید.

    پنل ال ای دی 60 وات - اکووات

    با توجه به تصویر زیر که نقشه آن با استفاده از نرم افزار DIAlux تهیه شده، مشخص است که برای روشنایی معمول یک اتاق با مساحت 24 متر مربع به میزان 450 لوکس، با نصب 4 عدد پنل 60 در 60 با توان 60 وات اکووات این روشنایی به خوبی تامین می‌­شود. بنابراین با استفاده از این چراغ­‌های پرنور به خوبی و به صورت کاملا مقرون به صرفه می­‌توان فضا را به اندازه کافی روشن نمود.

    پنل ال ای دی 60 در 60 - اکووات

    همان‌طور که در تصویر فوق مشخص است با استفاده از 4 عدد پنل توکار سقفی، یک اتاق در فضای اداری به اندازه کافی روشن شده است. نور این پنل­‌های ال ای دی همانند تصویر زیر با زاویه تابش 120 درجه تابیده و به این ترتیب قابلیت پخش نور فوق‌العاده‌­ای دارد. همچنین در جدول زیر مشخص شده که پنل ال ای دی اکووات در هر ارتفاع، چه محیطی را روشن می‌­کند. قطر دایره ای که در هر ارتفاع با این چراغ‌ها روشن می­‌شود مشخص شده است.

    پنل ال ای دی 60 وات - اکووات

    نحوه نصب پنل 60*60 اکووات

    پنل 60×60 ال ای دی – 60 وات به دو روش توکار و آویزی قابل نصب هستند و از لحاظ مصرف برق به نفع شما هستند. با استفاده از پنل 60*60 نور عمومی مناسبی برای محیط فراهم می‌نمایید و کارمندان در این نور بازدهی بالاتری خواهند داشت. قاب روکار مخصوص پنل ال ای دی 60*60 – 60 وات برای نصب روکار پنل 60*60 طراحی شده است. در مکان‌هایی که پنل بصوت توکار قابلیت نصب ندارد، با استفاده از قاب روکار مخصوص پنل 60 در 60 ال ای دی می توان از پنل LED استفاده نمود. در ویدیوی روبرو چگونگی نصب پنل ال ای دی با استفاده از قاب روکار مخصوص را مشاهده می‌کنیم:

    پنل­‌های LED بر اساس منبع نور چه تفاوتی دارند؟

    پنل یک لیت و اسلیم - اکووات

    پنل‌های LED به دو دسته پنل بک لیت یا همان پنل بک لایت (Back-Light , BackLit) و پنل اج لایت (Edge light) یا همان پنل اسلیم تقسیم می‌­شوند. پنل LED بک لیت و پنل ال ای دی اسلیم از نظر نور ساطع شده شباهت­‌هایی داشته ولی کیفیت ساخت آن‌ها متفاوت است. گرچه که پنل‌های ال‌ای‌دی بک‌لیت و اسلیم با هدف مشترک تولید روشنایی بهتر تولید شده‌اند اما پنل ال‌ ای‌ دی بک لایت و اسلیم از فن‌آوری متفاوتی نسبت به یکدیگر استفاده می‌کنند. اجزای اصلی این پنل‌های ال‌ای‌دی از قابی عمدتا از جنس آلومنیوم تشکیل شده است که در لایه‌ی داخلی آن چیب های SMD و قطعات هدایت کننده نور قرار گرفته است. پنل‌های ال‌ای‌دی بک لایت و اسلیم با وجود کم مصرف بودن بسیار کارآمد هستند. با این حال پنل سقفی بک لیت در قیاس با پنل‌های اسلیم از راندمان نوری بهتری برخوردار است و حداقل 25٪ نور بیشتری تولید می‌کند. با تست و آزمایش‌­های نوری انجام شده روی پنل­‌ ال ای دی اج لایت، مشاهده شد که این پنل­‌های ال ای دی نور‌هایی راه راه شبیه “گورخر” ساطع کرده و باعث تحریف و تغییر نور خروجی می‌شوند. به همین دلیل پنل‌هایی که با تکنولوژی بک لیت ساخته می­‌شوند در بازار روشنایی و نورپردازی مدرن، محبوب‌­تر هستند. در پنل LED بک لیت، چیپ­‌های LED به عنوان منبع نور در خطوطی جداگانه و در کل صفحه پشت دیفیوزر قرار گرفته‌­اند. اما در پنل اج لایت همانطور که از نام آن مشخص است، منبع نور تنها در گوشه هر ضلع قرار گرفته و با استفاده از انکسار نور، آن­ را به بیرون ساطع می­‌کند. از نظر طول عمر و راندمان نوری نیز پنل بک لایت ال‌ای‌دی عملکرد بهتری داشته و قادر است با مصرف 60 وات، 6100 لومن نور را تولید کند که در مقایسه با پنل اج لایت و اسلیم، 20 درصد بیشتر است. البته باید توجه داشت که پنل اسلیم نسبت به پنل بک لیت، ضخامت کمتری داشته و عمق آن حدود 1.5 سانتی­متر است اما با این حال باز هم محبوبیت کمتری از پنل بک لیت دارد.

    تفاوت پنل ال ای دی بک‌لیت و اسلیم در:

    • ضخامت

    ضخامت یکی از شاخصه‌های زیبایی در پنل‌های ال‌ای‌دی است، بنابراین پنل ال ای دی اسلیم با طراحی فوق‌العاده نازک حلال بسیاری از مشکلات طراحی در دنیای روشنایی است. در مقابل پنل‌ سقفی بک لایت ضخیم‌تر است. کنجکاو هستیم که بدانیم چه چیزی ضخامت پنل‌های ال‌ای‌دی را تعیین می‌کند؟ محل قرارگیری دیودها در پنل های LED ضخامت پنل را تعیین می کند. پنل LED بک لیت برای ایجاد نور، از چیپ‌های روشنایی SMD که به طور مستقیم و در پشت صفحه انتشار تعبیه شده است استفاده می‌کند. اما منبع نور پنل‌های اسلیم در کناره‌های صفحه انتشار قرار گرفته است به همین دلیل است که دارای ظاهری بسیار نازکتر می‌باشد. شاید حالا متوجه دلیل نامگذاری بک لایت و اج لایت بر روی انواع مختل پنل شده باشید. پنل ال ای دی بک لایت اکووات ضخامتی در حدود 3.5 سانتی متر دارد و پنل‌های اسلیم اکووات ضخامتشان در بیشترین حالت 1.5 سانتی‌متر است.

    • میزان روشنایی و کیفیت نوری

    میزان روشنایی و البته مهم‌تر از آن کیفیت نورپردازی از ویژگی‌های بسیار مهم در پنل‌های ال‌ای‌دی است و نقش مهمی در میزان توانایی این پنل‌ها ایفا می‌کند. پس از بررسی پنل‌های بسیاری که با تکنولوژی اج لایت تولید شده‌اند، متوجه شده‌ایم که این پنل‌ها نور‌هایی راه راه مانند “گورخر” تولید می‌کنند و باعث تحریف نور می‌شوند. به همین دلیل پنل‌هایی که با تکنولوژی بک لیت تولید می‌شوند طرفداران بیشتری دارند. پنل LED بک لیت دارای مزایایی در میزان و راندمان روشنایی ارائه شده هستند و می‌توانند و در توان 60 وات (پنل 60 در 60) به راحتی شار نوری 6100 لومن را تولید کنند، اما برای پنل‌های اسلیم با تکنولوژی اج لایت که با استفاده از عمل انکسار و انعکاس و از طریق نور صفحه راهنما و صفحه بازتاب دهنده، نور تولید می‌کنند، حداکثر شار نوری برای توان مشابه، به حدود 5000 لومن می‌رسد، یعنی 20٪ کمتر. بنابراین در جایگاه مقایسه میزان روشنایی تولید شده توسط این دو مدل پنل، پنل LED بک لیت در مقابل روشنایی پنل های اسلیم، بدون افت کیفیت از عملکرد بهتری برخوردار خواهد بود. علاوه بر بحث میزان نور تولیدی، کیفیت نور تولید شده توسط پنل های نیز برای افراد مهم است. پنل ال ای دی بک لایت و اسلیم از نظر کیفیت نور تفاوت قابل ذکر و چشمگیری با یکدیگر ندارند. برای مثال زاویه تابش هر دو مدل پنل سقفی بک لایت و اسلیم اکووات 120 درجه است شاخص نمود رنگ (CRI) هر دوی آن‌ها بیشتر از 85 است.

    • انتقال گرما

    پنل‌ ال ای دی در مقایسه با انواع دیگر روشنایی‌های ال‌ای‌دی از سطح مقطع بیشتری برخوردار است، که این موضوع باعث می‌شود حرارت به خوبی به بیرون از پنل منتقل شده و خبری از آسیب رسیدن به اجزای آن نباشد. اما نباید به سطح مقطع بزرگ پنل دلخوش بود و بایستی فضای لازم برای گردش هوا و خنک شدن پنل را نیز فراهم کرد. به طور کلی پنل‌ها طوری طراحی شده‌اند که انتقال گرما در آن‌ها بهتر از دیگر چراغ ها صورت می‌گیرد و اگر نکات لازم را رعایت کنیم، جای نگرانی زیادی از این بابت نیست. در مقایسه پنل ال ای دی بک لایت و اسلیم باید بگوییم به دلیل تمرکز دیودها در کناره‌ها برای پنل‌های اج لایت، تمرکز حرارت نیز بیشتر از پنل‌های بک لایت است. طی تحقیقاتی و با بررسی 10 مدل گوناگون از پنل‌ LED اسلیم و بک لایت، مشخص شد که جنس ال‌ای‌دی به کار رفته در فریم پنل و همچنین لایه آلومینیومی پشتی پنل نقش چشم‌گیری در کاهش تمرکز حرارت در پنل‌ها دارند. ضعف در این موارد موجب می‌شود تا بر عملکرد پنل در طولانی مدت تاثیر منفی گذاشته شود.

    در جدول زیر به طول خلاصه تفاوت‌های این دو پنل را با هم مقایسه کرده‌ایم:


    مشخصات پنل ال‌ای‌دی بک لایت (۶۰ وات) پنل ال‌ای‌دی اسلیم (۶۰ وات)
    شار نوری (دمای رنگ ۵۷۰۰ کلوین) ۶۰۲۸ لومن ۴۹۱۱ لومن
    توان مصرفی ۵۷/۳ وات ۵۶/۳ وات
    راندمان نوری ۱۰۵/۲ لومن بر وات ۸۷/۲ لومن بر وات
    حداکثر شدت نور ۲۱۳۲ کاندلا ۱۷۴۸کاندلا
    شاخص نمود رنگ >۸۵ >۸۵
    تعداد و نوع LED 64pcs 1W 2835 SMD LED 4x75pcs 4014 SMD LED
    مشخصات ولتاژ و جریان ورودی 180-260VAC, 231mA 180-260VAC, 251mA
    ضریب توان PF>۰/۹۵ PF>۰/۹۵
    ضخامت ۳۵ میلیمتر ۱۵ میلیمتر
    وزن محصول ۱/۹ کیلوگرم ۲/۳ کیلوگرم

    پنل ال ای دی در کجا استفاده می‌­شود؟

    قابلیت پنل ال ای دی در استفاده به صورت توکار، روکار و آویز باعث شده تا بتوان از این چراغ در فضاهای مختلف بهره برد. استفاده زیاد از این چراغ در فضاهای با سقف کاذب یا تایل باعث شده تا پنل سقفی یا پنل 60 در 60 در بازار روشنایی به تایل LED هم معروف باشد. در حقیقت هم استفاده از این چراغ‌­ها در بین تایل های سقف، باعث ایجاد هارمونی و نظم در سقف شده و فضای آن را یکدست نمایش می­‌دهد. به عنوان مثال می­توان در یک دفتر اداری، بیمارستان و یا بانک، در بین ردیف‌­های تایل 60*60، به صورت یکی در میان از پنل­‌ 60 وات ال ای دی استفاده نمود. برای استفاده از پنل ال ای دی در فضای اداری، استفاده از چراغی با کیفیت و بدون فلیکر یا چشمک از الزامات نورپردازی است. زیرا هم کیفیت نور در هنگام فعالیت کارکنان اهمیت داشته و نباید موجب خستگی ایشان شود و هم از سویی دیگر طول عمر چراغ باید بالا باشد تا پرسنل مجموعه درگیر مشکلات و اختلالات تعویض چراغ نشوند. استفاده از پنل بک لیت توکار در فضای اداری بسیار متداول بوده و روشنایی خوبی در فضا ایجاد می­‌کند. البته باید توجه داشت که با وجود بهتر بودن روشنایی با استفاده از پنل LED نسبت به روش های سنتی روشنایی، چشمک نزدن نور و نمود رنگ آن از فاکتورهای مهمی است که رعایت یا عدم رعایت آن بر قیمت پنل 60 در 60 تاثیر زیادی دارد. در بسیاری از فضاها از جمله ساختمان­‌هایی که سقف آن‌­ها از قبل با گچ یا کناف پر شده و قابلیت ایجاد فضا برای نصب توکار پنل سقفی توکار نیست، می­‌توان از پنل روکار LED استفاده نمود. در بسیاری از مواقع این کار با استفاده از قاب­ روکار مخصوص پنل LED به راحتی امکان پذیر است. قاب پنل، متشکل از صفحاتی آلومینیومی است که در اطراف پنل توکار قرار گرفته و به سقف متصل می­‌شوند تا چراغ به راحتی در فضا قرار گیرد. همان­طور که ذکر شد، پنل LED به دلیل اینکه به واسطه ایجاد نور یکنواخت در فضا، از ایجاد سایه و نقاط با کنتراست زیاد جلوگیری می‌­کند، برای تامین نور عمومی بسیار مناسب است. بنابراین استفاده از این پنل­‌ها تنها به فضاهای اداری محدود نمی‌­شود. در فروشگاه­‌های بزرگ و یا مراکز خرید نیز تامین نور عمومی فضا و یا مشاعات از طریق پنل ال ای دی یکی از بهترین راه­‌های تامین روشنایی محیط است. باید دقت کرد که برای استفاده از پنل در فضای تجاری از جمله فروشگاه و شوروم، باید از پنلی استفاده کرد که علاوه بر راندمان نوری بالا، شاخص نمود رنگ بالایی(بیشتر از 80) نیز داشته باشد تا رنگ واقعی اجسام و کالاهای فروشی را نمایش دهد.

    پنل ال ای دی از چه قسمت‌­هایی تشکیل شده ­است؟

    احزای پنل ال ای دی - اکووات
    • چیپ LED

    چیپ­‌های SMD به عنوان منبع اصلی روشنایی پنل­‌های ال ای دی به شمار می­روند. این چیپ­ها یا در کل صفحه قرار گرفته (بک لیت) و یا تنها در گوشه‌های چراغ قرار دارند. (اسلیم- اج لایت). هرچه کیفیت این چیپ‌­ها از جمله راندمان نوری و شاخص نمود رنگ(CRI) بالاتر باشد، قیمت پنل SMD بالاتر است.

    • دیفیوزر

    دیفیوز چراغ پوششی شیری رنگ بوده که صفحه پنل ال ای دی را می­‌پوشاند و باعث می­‌شود تا نور به صورت یکنواخت و بدون ایجاد خیرگی تابیده شود. کیفیت بالای این صفحه باعث می‌شود تا راندمان نور خروجی حفظ شده و هدررفت نور در عین جلوگیری از خیرگی کم شود.

    • درایور

    درایور ال­‌ای‌­دی به عنوان قلب تپنده هر چراغ LED و منبع تغذیه آن است. درایور پنل ال ای دی در خارج از بدنه و پشت آن قرار می­‌گیرد. میزان مصرف چراغ وابسته به این بخش بوده و کیفیت الکتریکی آن نیز به درایور وابسته است. برای داشتن یک چراغ با کیفیت باید از چراغی استفاده کنید که بدون فلیکر یا چشمک بوده و ضریب اعوجاج هارمونیک (THD) آن کمتر از ۱۰ درصد باشد. این مقدار در فضاهای بزرگ نظیر مجتمع‌­های تجاری مجهز، به عنوان یک استاندارد ملزم به رعایت است.

    • بدنه تماما فلزی

    بدنه تماما فلزی پنل LED به عنوان هیت سینک چراغ خنک کننده آن عمل می‌کند. کیفیت بالای این بخش باعث می‌­شود تا عمل کنترل حرارت در بخش‌های مختلف پنل به خوبی صورت گرفته و بدین ­ترتیب طول عمر چراغ افزایش یابد.

    کدام پنل ال ای دی را انتخاب کنیم؟

    پنل ال ای دی 60 وات - اکووات

    خرید پنل سقفی به چند عامل مهم بستگی دارد که بر کیفیت و قیمت پنل ال ای دی بسیار تاثیرگذار است. این عوامل مربوط به چیپ SMD به کار رفته در پنل SMD، درایور به کار رفته در آن، کیفیت و ظرافت ساخت و خدمات پس از فروش می­‌شود. به طور کلی پنل اس ام دی شما باید این ویژگی­‌ها را داشته باشد.

    • شاخص نمود رنگ بالا (CRI>80)

    این فاکتور مربوط به نمود رنگ اجسام و نمایش رنگ طبیعی آن­­‌ها در زیر نور است. هرچه این عدد به 100 نزدیک‌­تر باشد یعنی پنل ال ای دی شما رنگ را واضح‌­تر و طبیعی‌­تر نمایش می­‌دهد.

    • نور بدون چشمک یا فلیکر (Flicker-free)

    با توجه به اینکه مصرف­‌کنندگان محصولات روشنایی با خرید پنل ال ای دی به دنبال تامین نور عمومی فضا هستند، یعنی قرار است افراد زمان زیادی از اوقات خود را در زیر این نور سپری کنند. بنابراین بسیار مهم است که نور خروجی از پنل ال ای دی به هیچ عنوان فلیکر نداشته باشد تا باعث خستگی چشم کارکنان و افراد حاضر در محیط نشود.

    • دمای رنگ مناسب (آفتابی-مهتابی-طبیعی)

    چون نور تابیده شده از پنل در فضای بزرگی ساطع می‌­شود بنابراین رنگ نور آن تاثیر زیادی بر حال و هوای محیط دارد. در فضاهای کاری بهتر است با استفاده از نور­های سردتر نظیر مهتابی (5700K)، تمرکز افراد را بالا ببرید. البته استفاده طولانی مدت از نور مهتابی در فضاهای استراحت و غذاخوری و به صورت کلی مکان­‌های ساخته شده برای ریلکسیشن، ممکن است سبب ایجاد استرس و اضطراب در افراد و یا بی­خوابی آنان شود. در فضاهای تجاری مانند فروشگاه­‌ها هم نورهای گرم‌­تر نظیر آفتابی(3000K)، حس بهتری از حضور در فضا را منتقل کرده و محرک خوبی برای افراد حاضر در فضا خواهد بود. نور طبیعی یا نچرال (4000K) نیز که ترکیبی یکپارچه از نور آفتابی و مهتابی است، نوری بسیار متعادل بوده که هم حسی از مدرنیته در فضا ایجاد کرده و هم فضای نورپردازی شده با پنل سقفی توکار را به صورت یکنواخت و دلنشین روشن می­‌کند.

    • گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب

    با توجه با این که پنل ال ‌ای ‌دی معمولا در تعداد بالا و برای روشنایی کل فضا استفاده می­‌شوند بنابراین مهم است تا همه چراغ‌­های خریداری شده از گارانتی تعویض مناسب برخوردار بوده و علاوه بر این خدمات پس از فروش خوبی داشته باشند تا در زمان نیاز بتوان آن‌­ها را به راحتی تعمیر و یا تعویض نمود. به عنوان مثال، پنل 60 در 60 اکووات با 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌­شود.

    پنل 60*60 ال ای دی - اکووات

    پنل ال ای دی اکووات، بدون چشمک، 5 سال ضمانت تعویض

    در قسمت قبل با ویژگی‌های یک پنل 60*60 با کیفیت آشنا شدید. پنل 60 وات اکووات با داشتن تمام این ویژگی‌ها از محبوب‌ترین و بهترین مدل‌های پنل ال ای دی در بازار روشنایی است. نور بدون فلیکر یا چشمک پنل 60 در 60 اکووات باعث می‌شود تا هیچ‌ گونه خستگی چشم یا سردردی در معرض نور اتفاق نیفتد و این اتفاق راندمان کاری را بسیار بالا خواهد برد. علاوه بر این با استفاده از درایور با کیفیت، ضریب توان پنل سقفی اکووات بیشتر از 0.95 (PF>0.95) بوده و ضریب اعوجاج هارمونیک آن کمتر از 10 درصد است (THD<10%) که باعث شده تا با حفظ بیشترین مقدار روشنایی، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی زیادی شود.

    علاوه بر همه موارد بالا، پنل 60*60 اکووات همراه با 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌شود. با استفاده از این گارانتی، خیال تمامی مدیران خدمات و تامین تجهزات، از هزینه‌های صرف شده و حفظ کیفیت محصولات خریداری شده راحت خواهد بود.

    پنل60*60 ال ای دی را از کجا بخریم؟

    همان‌طور که احتمالا می­‌دانید، پنل ال ای دی را می­توانید از فروشگاه‌­های تجهیزات الکتریکی، خصوصا ادوات روشنایی، در سرتاسر کشور تهیه کنید. به طور مثال اگر در تهران هستید، با گشتی در خیابان لاله‌­زار، انواع پنل‌ ال ای دی را مشاهده خواهید کرد. اکووات نیز با دو فروشگاه در لاله‌­زار شمالی و لاله‌­زار جنوبی، در خدمت شماست. همچنین در سرتاسر ایران نیز نمایندگی­‌ها و عوامل فروش ادوات روشنایی برای تامین پنل سقفی شما حاضرند که می­توانید برای مراجعه حضوری به سراغ‌شان بروید.

    اما اگر در این روزها، وقت و حوصله دردسرهای رفت و آمد و ترافیک را ندارید و یا با توجه به اندازه نسبتا بزرگ‌تر پنل‌ ال ای دی نسبت به سایر چراغ‌­ها، وسیله مناسب برای حمل این چراغ در تعدادهای بالا را ندارید، سفارش اینترنتی، راحت‌­ترین راه برای خرید پنل ال ای دی است. شما با استفاده از مشاوره آنلاین می­توانید به راحتی از نور مورد نیاز خود مطلع شده و سپس بدون نیاز به حضور، خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. برای مشاهده و خرید این محصولات به صفحه خرید پنل‌ ال ای دی اکووات مراجعه نموده و یا از طریق شماره تماس 58642-021 با ما در ارتباط باشید.

    پرسش‌های متداول

    قیمت پنل ال ای دی 60*60 به چیپ، درایور، بدنه و نوع ساخت آن بستگی دارد. می­توانید لیست قیمت پنل ال ای دی اکووات را دانلود کنید و قیمت این پنل را مشاهده نمایید.

    ۴ عدد پنل 60*60 ال ای دی اکووات قادر است با تولید ۶۱۰۰ لومن نوربه ازای هر چراغ، با نصب در ارتفاع ۳ متری، اتاقی ۲۴ متری را به میزان ۴۵۰ لوکس روشن کند.

    به صورت کلی پنل­‌های ال­‌ای­‌دی در ۳ دمای رنگ آفتابی(3000 کلوین)، مهتابی (5700کلوین) و طبیعی (4000 کلوین) تولید می­‌شوند.

    پنل­‌های ال‌ای‌دی را می‌­توان به صورت توکار، روکار و یا آویز استفاده نمود. برای استفاده از پنل روکار کافی است تا پنل توکار در داخل قاب روکار مخصوص پنل ۶۰ در ۶۰ قرار داده شود.

    اکووات تولید کننده چراغ‌­های ال‌­ای‌­دی از جمله پنل ال ای دی ۶۰ در ۶۰ بوده و همه محصولات آن با 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌­شود.

    (12) نظر

    • مجتبی پاسخ

      درود بر شما، مطلب مفیدی بود

      آگوست 28, 2022 at 11:31 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        ممنون از توجه شما

        آگوست 28, 2022 at 11:34 ق.ظ
    • سمانه مظاهری پاسخ

      سلام، ممنون بابت این مطلب
      میشه لطفا بفرمایید شاخص CRI دقیقا چیه؟

      آگوست 30, 2022 at 11:14 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با سلام
        نورپردازی در سیستم جهانی دارای یک شاخص اندازه گیری می‌باشد که به آن شاخص نمود رنگ یا CRI گویند. این شاخص نوری جهت تمییز بین روشنایی خوب و بد به کار میرود و فاکتوریست مهم جهت مقایسه بین محصولات ال‌ای‌دی (LED).
        بیشترین مقدار این فاکتور 100 می‌باشد که نور طبیعی خورشید است. هر چه مقدار این شاخص در محصولات روشنایی بالاتر و به 100 نزدیک‌تر باشد به معنی این است که شما همه چیز را در آن فضا با رنگ واقعی و واضح خود میبینید.

        آگوست 30, 2022 at 11:14 ق.ظ
    • سعید محبی پاسخ

      سلام. پنل روکار یک تکه هست یا قبلیت جداسازی قابش رو هم داره

      سپتامبر 3, 2022 at 9:32 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        با عرض سلام و احترام
        بله، امکان جداسازی قاب از خود پنل ال ای دی وجود دارد.

        سپتامبر 3, 2022 at 9:35 ق.ظ
    • روستایی پاسخ

      سلام پنل ال ای دی رو بخوایم آویز نصب کنیم هم نیاز به قاب داره؟

      ژانویه 12, 2023 at 10:00 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        باسلام و احترام
        خیر برای نصب پنل ال ای دی به صورت آویز و یا توکار نیازی به قاب نیست و قاب فقط جهت نصب روکار می‌باشد

        ژانویه 12, 2023 at 10:00 ق.ظ
    • سهیل رضایی پاسخ

      آیا پنل ال ای دی فقط برای نورپردازی عمومی مناسبه؟ ممنون

      ژانویه 18, 2023 at 9:26 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        باسلام
        بله پنل‌های ال ای دی عموما برای تامین روشنایی عمومی استفاده می‌شوند.

        ژانویه 22, 2023 at 12:14 ب.ظ
    • عبدی پاسخ

      ابعاد نور خروجی پنل اکووات چند در چند هست؟
      منظور، فضایی هست که روشن میشه
      با تشکر

      سپتامبر 3, 2023 at 11:17 ق.ظ
      • تیم تحریریه اکووات پاسخ

        باسلام و احترام
        ابعاد دیفیوزر و قسمتی که در پنل ال ای دی اکووات روشن میشود 59.5 در 59.5 هست، بیشترین استفاده از فضای این چراغ.

        سپتامبر 3, 2023 at 2:59 ب.ظ

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    به سبد خرید شما اضافه شد:
    پرداخت