چراغ فروشگاهی و نورپردازی تجاری - اکووات
چراغ فروشگاهی و تجاری - اکووات

انواع نورپردازی فروشگاه و نورپردازی تجاری با چراغ فروشگاهی

امروزه با افزایش رقابت داخل بازار محصولات مختلف، پیشرفته شدن و حرفه‌­ای شدن فرایندهای بازاریابی و فروش و همچنین افزایش اهمیت تاثیر دکوراسیون فضا بر روانشناسی مشتریان، نورپردازی فروشگاهی و چراغ فروشگاه اهمیتی بسیار زیاد پیدا کرده ­است. بر اساس آمار محققان، چراغ فروشگاهی با کیفیت می­تواند آنقدر در خلق اتمسفر جذاب در فضا تاثیرگذار باشد که میزان فروش شما را چند برابر کند. پس اگر برای توسعه کسب و کار خود، دیده شدن بهتر محصولاتتان و متمایز ساختن فروشگاه، شوروم یا گالری خود به دنبال چراغ فروشگاهی، نور ویترین و یا به صورت کلی نورپردازی تجاری با کیفیت با استفاده از چراغ‌ ریلی، چراغ توکار سقفی، چراغ خطی و یا چراغ ویترینی هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

انواع چراغ تجاری

چراغ خطی توکار بدون لبه
عرض 3.5

چراغ خطی شش ضلعی
Hexagon

چراغ خطی مثلثی
Delta

چراغ حلقه‌ای رینگی
Orbit

چراغ ریلی laser blade
25 وات

چراغ ریلی laser blade
12 وات

چراغ خطی آویز
عرض 3.5

چراغ خطی روکار
عرض 6

چراغ ریلی COB LED
60 وات

چراغ ریلی COB LED
35 وات

چراغ ریلی COB LED
25 وات

چراغ ریلی COB LED
15 وات

چراغ توکار COB LED
35 وات

چراغ توکار COB LED
15 وات

چراغ توکارAR111
35 وات

چراغ توکارAR111
25 وات

چراغ توکار دارک لایت
25 وات

چراغ توکار دارک لایت
12 وات

چراغ توکار فکی
35 وات

چراغ توکار COB LED
60 وات

چراغ توکار جایگزین هالوژن
15 وات

چراغ توکار جایگزین هالوژن
5 وات

چراغ مخفی زیرکابینتی t5
4، 9، 14 و 18 وات

پنل ال ای دی 60*60
بک لیت 60 وات

نور فروشگاه چه اهمیتی دارد؟

نور مغازه و یا فروشگاه از جنبه­‌های مختلفی اهمیت دارد. اولین وظیفه چراغ تجاری، روشن کردن فضا به گونه‌­ای است که تمامی محصولات موجود در فروشگاه و یا نمایشگاه، به درستی دیده شوند. این دیده شدن به میزان نور فروشگاه بستگی دارد که با لوکس (Lux) بیان می‌شود. بسته به نوع و کاربری فروشگاه، از 600 لوکس تا 1500 لوکس نور را می‌توان در بخش‌های مختلف تامین کرد.

در ادامه و دومین نقش نور فروشگاهی، برجسته کردن محصولات و جلب توجه کامل مشتری است. به طور مثال چراغ ویترینی فروشگاه، با روشن کردن کامل ویترین، توجه کامل مشتریان را جلب کرده و اولین قدم در تبدیل یک رهگذر به یک مشتری و وارد شدن او به فروشگاه شماست. در داخل فروشگاه­ نیز چراغ­‌های مختلف از جمله چراغ ریلی فروشگاهی، چراغ فروشگاهی توکار، چراغ­‌های چند خانه و چراغ خطی، توجه را به محصولات مختلف جلب می­کنند و اهمیت آن‌ها را دوچندان می‌کنند. پس نور فروشگاهی شما باید به گونه‌ای به کار گرفته شود که همه نگاه‌ها را به محصول شما جلب کند.

سومین وظیفه نور فروشگاهی نیز، دکوراتیو بودن و تاثیر بر دکوراسیون فضاست. چراغ دکور مغازه و یا به اصطلاح چراغ دکوراتیو، جدای از تاثیر بر میزان روشنایی فضا، با ایجاد کنتراست (تضاد) در سطح روشنایی بخش‌­های مختلف، تمامی نگاه‌ها را به نقاط دلخواه جلب می‌کند. همچنین با استفاده از یک چراغ دکوراتیو مثلا چراغ خطی، می‌توانید مشتریان را در مسیر دلخواه خودتان هدایت کنید تا به ترتیب از یک نقطه از فروشگاه به نقاط دیگر بروند.

پروژه‌های اجرایی با چراغ ریلی فروشگاهی اکووات

نور فروشگاه، مهم‌ترین جنبه بصری فروشگاه است. نور با کیفیت عامل جذب مشتریان به فضای فروشگاه و از سویی دیگر نور بی کیفیت، باعث ترک کردن فروشگاه در مدت زمان کوتاه می‌شود. همچنین دقت داشته باشید برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌هایی بسیاری می‌شود و برای دیده شدن این هزینه‌ها و زیبایی بصری فروشگاه خود نیاز به درست نمایاندن آن‌ها دارید که نور و نورپردازی صحیح و مناسب، مهم‌ترین نقش را در اینجا ایفا می‌کند. در این ویدیو نمونه نورپردازی‌های با کیفیت فروشگاهی با چراغ‌های اکووات را مشاهده می‌کنید.


دریافت کاتالوگ و لیست قیمت در واتساپ


    تاثیر نورپردازی بر میزان فروش

    بین این که یک چیزی را فقط بشنوید یا آن را با مدارک و ادله برایتان اثبات کنند، تفاوت زیادی وجود دارد. وقتی به شما گفته می‌شود تاثیر نورپردازی بر میزان فروش زیاد است، قبول کردن آن چندان سخت نیست. قطعا برای همه ما روشن است که عملکرد دو فروشگاه مشابه با نورپردازی‌های متفاوت، یکی خوب و دیگری ضعیف، با هم تفاوت‌های زیادی خواهند داشت. اما اگر به شما بگوییم تحقیقی علمی ثابت کرده است که تفاوت نورپردازی فروشگاه موجب اختلاف ۱۲ درصدی در فروش فروشگاه می‌شود، آنگاه این موضوع برای شما از بحثی بدیهی به واقعیتی علمی می‌شود که رد کردن آن غیر ممکن است.

    عوامل زیادی در رابطه با فروش یک مجموعه تاثیرگذارند. تبلیغات تلوزیونی، جشنواره‌های تخفیفی، مکان فروشگاه، زمان فصلی، قدرت خرید مردم و فاکتورهای اقتصادی مثل تورم، و حتی آب و هوا. اما نقش تاثیر نورپردازی بر میزان فروش و در آمد فروشگاه در این میان چه جایگاهی دارد؟

    مانیش داتا (Munish Datta)، مدیر اجرایی مجموعه فروشگاه‌های M&S که به تازگی سیستم روشنایی تمامی فروشگاه‌ها را به چراغ‌های ال‌ای‌دی تغییر داده معتقد است، سودآوری این چراغ در بحث افزایش فروش بسیار بیشتر از صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه تعمیراتی است که پیش از این به عنوان منافع مالی چراغ‌های ال‌ای‌دی مطرح می‌شدند، اما کماکان لازم است تحقیقاتی در رابطه با تاثیر نورپردازی بر میزان فروش به خصوص پیرامون محصولات روشنایی با CRI بالا انجام شود.

    انواع نورپردازی فروشگاه و خرید چراغ فروشگاهی

    همانطور که می­دانید، چراغ‌های فروشگاهی، از جمله چراغ سقفی، چراغ ویترینی، چراغ دیواری و چراغ دکوراتیو، تنوع بسیار زیادی دارند و با کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع چراغ‌های فروشگاهی عبارتند از: چراغ ریلی، چراغ توکار سقفی از 5 وات گرفته تا 60 وات و 100 وات، چراغ توکار تک خانه، دو خانه و سه خانه، چراغ خطی، پنل ال ای دی و در برخی موارد، پروژکتور ال ای دی. در این قسمت به این چراغ‌ها و نحوه خرید چراغ فروشگاهی اشاره خواهیم کرد.

    چراغ توکار فروشگاهی

    چراغ‌های توکار، بخش جدانشدنی سیستم‌های نورپردازی هستند. اهمیت این چراغ‌ها در یکدست کردن فضا و اشغال فضای کمتر توسط چراغ است تا بهترین نور از کمترین فضای اشغال شده در فضای قابل رویت فروشگاه، تامین شود. انواع چراغ‌های توکار گردبر و تیپ هالوژنی از 5 وات تا 60 وات، چراغ‌های توکار خطی و دارک لایت ( لیزربلید) و همچنین چراغ‌های توکار چندخانه از انواع نورهای توکار فروشگاهی هستند.

    چراغ‌ فروشگاهی AR111

    از محبوب‌ترین و مدرن‌ترین چراغ‌های توکار ال ای دی برای فضای تجاری و فروشگاه در بین چراغ‌های دانلایت، چراغ‌های توکار فروشگاهی تک‌خانه، دوخانه‌، سه‌خانه و به صورت کلی چراغ توکار ماژولار هستند. این دسته از چراغ‌های فروشگاهی با نام‌های مختلفی همچون چراغ توکار فروشگاهی دو شعله، سه شعله، لامپ توکار ماژولار، چراغ توکار دو خانه و سه خانه، لامپ توکار فروشگاهی و یا چراغ توکار AR111 شناخته می‌شوند. عدد 111 در این نام‌گذاری اشاره به برش 111 میلی‌متری قطر این چراغ دارد. این اندازه، به عنوان یک استاندارد در شناسایی و استفاده از چراغ‌های توکار فروشگاهی به این شکل است. هر ماژول یا لامپ در داخل قاب‌های چندخانه چراغ فروشگاهی AR111، قابلیت چرخش درون قاب را دارد. شاخص نمود رنگ این چراغ بالاتر از 95 بوده و باعث وضوح و شفافیت رنگی اجسام می‌شود. نور با کیفیت چراغ توکار AR111 نیز باعث شده تا یکی از بهترین گزینه‌های نورپردازی تجاری به شمار برود.

    چراغ‌های توکار فروشگاهی اکووات به صورت ماژولار در توان‌های 25 وات و 35 وات همراه با قاب‌های متنوع تک خانه، دو خانه، سه خانه و با 3 تا 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه می‌شود. برای مشاهده قیمت و خرید، روی لینک زیر ضربه بزنید.

    چراغ ریلی

    پروژه‌های اجرایی با چراغ ریلی فروشگاهی اکووات

    در شعبه‌های فروشگاه مختلف برند چرم درسا از چراغ‌های ریلی و توکار اکووات استفاده شده است. در فضاهای مختلف بسته به نور فضا، این چراغ‌ها نور عمومی و یا تاکیدی را فراهم می‌کنند.

    در این ویدیو می‌توانید نحوه نورپردازی این فروشگاه و به نمایش درآوردن محصولات را برای جذب هرچه بیشتر مخاطب مشاهده کنید.


    چراغ ریلی فروشگاهی از جمله چراغ‌هایی است که محبوبیت آن در میان صاحبان کسب و کار و فروشگاه، روز به روز در حال افزایش است. نور بسیار عالی چراغ ریلی به همراه قابلیت جابجایی و چرخش در فضای دلخواه، باعث شده تا بتوان از این چراغ در دکوراسیون‌های مختلف استفاده کرد. تنوع بالای چراغ ریلی نیز دلیل دیگری بر استقبال از این چراغ در فضاهای مختلف تجاری است. به عنوان مثال چراغ ریلی سیلندری، چراغ ریلی دارک لایت که در آن منبع نور بدون خیرگی است، چراغ ریلی کرکره‌ای و مدل‌هایی از این دست، از انواع لامپ‌های ریلی به شمار می‌روند. نور ریلی نوری است که می‌توانید بوسیله آن، روشنایی را روی محصول مورد نظرتان متمرکز کنید، فضایی دکوراتیو بر اساس کانسپت معماری فضا بوجود آورید و به زیبایی فضای خود کمک کنید. لامپ ریلی در فضاهای مختلف نظیر روی قفسه و رگال، ویترین، فضای اصلی و روی دیوار و سقف استفاده می‌شود.

    چراغ خطی

    چراغ‌های خطی با ظاهر مینیمال، زیبا و مدرن خود می‌توانند برگ برنده شما در نورپردازی محسوب شوند.  این چراغ‌ها در انواع و سایزهای مختلف بر اساس نیاز شما قابلیت سفارشی سازی داشته و قابلیت نصب در هر فضایی را به صورت توکار، روکار و آویز دارند. چراغ خطی هم می‌تواند به عنوان نور عمومی و هم نور دکوراتیو مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از چراغ خطی می‌توانید آن را در مرکز فروشگاه خود قرار دهید، یا مسیرهای مختلف را به وسیله چراغ خطی روشن نمایید. طول ممتد چراغ خطی و ظاهر هندسی آن می‌تواند چشم انسان را به بخش‌های مختلف فروشگاه یا مرکز تجاری و مال هدایت کند.

    انواع نورپردازی فروشگاه و مغازه بر اساس سایز فروشگاه

    1. نورپردازی فروشگاه های کوچک
      اولین نوع نورپردازی، برای فروشگاه‌های کوچک تعریف می‌شود که برای کسب و کارهایی چون سوپر مارکت‌ها، فروشگاه سخت افزار و رستوران، ایده‌آل است. رقابت این کسب و کار ها، رقابت بین خدمات ویژه یا ارائه‌ی تخفیف بر محصولات خود می‌باشد.
      در این کسب و کارها وظیفه ی روشنایی ، جذب مشتری نیست بلکه دادن مناسب ترین نور به همه ی نقاط در دسترس است تا مشتریان بتوانند فروشگاه را بخوبی بازدید کنند. و اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند. در این فروشگاه‌ها تمرکز باید تا حد زیادی بر روشنایی عمومی باشد و نیازی به روشنایی تاکیدی نیست.
    2. نورپردازی فروشگاه‌های متوسط
      فروشگاه پوشاک، سالن زیبایی، نمایشگاه‌های مبلمان و هر خرده فروشی دیگر در دسته‌ی دوم روشنایی‌‌ها قرار می‌گیرند.
      مهمترین بحث در این دسته، تعادل بین روشنایی عمومی و تاکیدی است چراکه این نوع خرده فروشی‌ها مستقیما با مشتری نهایی سر و کار دارند و باید بیشترین توجه مخاطب را به کالا یا خدمات خود معطوف کنند.
      همانطور که اشاره شد باید روشنایی محیطی با روشنایی تاکیدی هم تراز شوند. بسته به تصمیم فروشنده تاکید نورپردازی بر قسمتی از فروشگاه یا اجناس بیشتر می‌شود اما در اطراف اجناس نیز باید نور مورد نیاز تامین باشد.
      برای ایجاد فضایی شیک‌تر بهتر است بخشی از وسایل نور پردازی معلوم نباشند. برای این کار از قاب‌های ضد خیرگی می‌توان بهره جست. هم‌چنین باید فاصله‌ی روشنایی تاکیدی تا محصولات را هم در نظر گرفت تا نور به اندازه کافی به آن‌ها برسد یا باعث ایجاد سایه نشود.
    3. فروشگاه‌های بزرگ و لوکس فروشی
      فروشگاه‌های بزرگ از قبیل طلافروشی، برند ها  جزو دسته‌ی سوم محسوب می‌شوند. مخاطبان این فروشگاه دارای ذهنیت قبلی درباره‌ی کلیت آنچه می‌خواهند بخرند، هستند پس هدف فروشندگان و کارکنان این فروشگاه هدایت درست و وضوح تصویر ذهنی ایشان به سمت بهترین انتخاب یا جدیدترین محصول خود است. نورپردازی در رسیدن به این مهم بسیار تعیین کننده است. یعنی با طراحی مناسب و تکیه بیشتر بر نورپردازی تاکیدی در فروشگاه خود می‌توانند غیر مستقیم توجه مخاطب را به آنچه خود می‌خواهند جلب کنند.
      این کار با تمرکز بیشتر بر روشنایی تاکیدی به راحتی قابل اجراست اما باید توجه داشت کیفیت نور (CRI) نیز عاملی بسیار مهم است چرا که نور کم کیفیت، جلوه‌ی محصول را از بین می‌برد.
      گفتنی‌ها در رابطه با نورپردازی تجاری و تاثیر آن بر میزان فروش بسیار است. اهمیت CRI، سبک نورپردازی، حال و هوای فروشگاه و کالایی که عرضه می‌کنید، تنها بخشی از عوامل اثرگذار بر فروش شما در طول کسب و کار شما به حساب می‌آیند.

    ترغیب و تهییج مشتریان با نورپردازی تجاری

    نورپردازی تجاری در ظاهر مجموعه  و نمای آن

    اینکه رهگذران را چطور تحت تاثیر ظاهر و نورپردازی تجاری خود قرار دهید ارتباط مستقیمی با میزان مشتریانی که وارد مجموعه شما می‌شوند، دارد. نورپردازی حساب شده، تاثیرگذار و زیبا می‌تواند کنجکاوی مردم را نسبت به آن چه که داخل مرکز تجاری می‌گذرد جلب کند و آن‌ها را تشویق کند تا از نزدیک نگاهی به فروشگاه‌ها و غرفه‌های پاساژ بزنند. فرقی نمی‌کند که مبلمان بفروشید یا تلفن همراه، خوراکی بفروشید یا لباس، نورپردازی مناسب باعث جلب نظر مخاطبین و برانگیختن کنجکاوی آن‌ها می‌شود. محصولات پیشنهادی زیر می­تواند بهترین گزینه برای روشنایی زیبا و جذب‌­کننده محدوده بیرونی یک مرکز تجاری باشد و از نظر امنیت مجتمع در شب نیز مثمر ثمر واقع شود.

    راهروها و محوطه مرکز تجاری

    راهروها، راه‌پله‌ها، آسانسورها و فضاهای مشاع مثل اطراف آب‌نماها و محل‌های استراحت از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در هنگام طراحی روشنایی بایستی به آن‌ها توجه کرد. این فضاها به عنوان مسیرهای اتصال مشتریان به فروشگاه‌ها بایستی بالاترین کیفیت ممکن برای روشنایی را به مشتریان ارائه دهند، چرا که اگر غیر از این باشد موجب خستگی و آزردگی آن‌ها می‌شود. ممکن است مشتریان مدت زمان زیادی را در مرکز تجاری سپری کنند و برای صرف غذا به کافه یا رستوران مجتمع سری بزنند. فراهم کردن فضایی آرام برای خانواده‌ها به منظور صرف غذا و استراحت می‌تواند چنان تاثیر مثبتی در ذهن آن‌ها بگذارد که درآینده نه برای خرید، بلکه برای صرف غذا به مرکز تجاری شما مجدد سر بزنند. موضوع دیگر استفاده از نور طبیعی خورشید در فضاهای تفریحی و استراحت مجتمع است. پیشنهاد ما به شما استفاده از نورهای گرم و آرامش بخش با کمترین میزان خیرگی و تابش غیر مستقیم است تا فضای مطلوب و دقایقی آرام را به مشتریان هدیه بدهید. به کارگیری اصول نورپردازی انسان محور و استفاده از سنسورها می‌تواند کیفیت روشنایی محیط را بهبود بخشد.

    پارکینگ، انبار و فضاهای غیرتجاری

    شدت نور در یک پارکینگ بایستی حداقل ۵۰ لوکس نوری باشد و این نور به صورت یکدست در تمام محوطه پارکینگ منتشر شده باشد. در مورد پارکینگ‌های روباز نیز استفاده از برج‌های نوری که با پروژکتور ال ای دی قدرتمند تجهیز شده باشند، یا چراغ‌های خیابانی توصیه می‌شود. در مورد روشنایی انبار نیز باید توجه داشته باشید که چراغ‌های استفاده شده در این اماکن بایستی استانداردهای لازم برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک را داشته باشند. نور بایستی یکدست و کامل تمام فضای انبار را پوشش دهد تا کار حمل و نقل کالاها بدون مشکل پیش رود. استفاده از سنسورهای حساس به حرکت هم می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های شما را کاهش دهد.

    نکاتی برای داشتن بهترین و صحیح‎‌ترین نورپردازی فروشگاه

    • اگر در کار فروش لباس هستید حتما از مانکن‌های متعدد در ویترین فروشگاه خود استفاده می‌کنید. استفاده چراغ ریلی به عنوان روشنایی ویترین مغازه شما این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که به خوبی تمرکز تابش را بر روی مانکن‌های بگذارید و شرایط را طوری تغییر دهید که جز آن مانکن‌ها چیز دیگری جلب توجه نکنند.
    • برای روشنایی و نورپردازی کتاب فروشی یا جواهراتی، فروشگاه‌هایی که ویترین آن‌ها تعداد کالاهای بیشتری دارد و یا دارای قفسه بندی است، بهترین انتخاب چراغ‌های توکار هستند.
    • چراغ‌های توکار نور را به صورت یک‌دست منتشر می‌کنند. استفاده از چراغ توکار به عنوان روشنایی ویترین این امکان را در اختیارتان می‌گذارد تا با استفاده از زاویه تابش‌های مختلف، تمرکز تابش را تا حدودی به سمت برخی از نقاط مهم‌تر معطوف کنید.
    • در هنگام نورپردازی ویترین باید به شرایط روز هم توجه کنید. این نکته را در ذهن داشته باشید که در صورتی در طول روز می توانید افزایش فروش داشته باشید که نورپردازی ویترین شما به نحوی باشد که بتواند با نور خورشید به خوبی مبارزه کند و توجه رهگذران را به سمت خود جلب کند.
    • موضوع دیگر این است که استفاده از نور ظهر و صبح ویترین برای عصر و شب کار اشتباهی است. ویترین بسیار روشن می‌تواند باعث آزار رهگذران و خریداران می‌شود. حدود ۱۶۰۰-۱۷۰۰ لوکس در روز و ۱۱۰۰-۱۲۰۰ لوکس در شب، شدت نور مناسبی است.
    • همچنین استفاده از دیمر برای کنترل میزان نور کلیه چراغ های فروشگاهی و چراغ های ویترینی موضوعی مهم است. دیمر مصرف برق شما را به صرفه می‌کند و کار شما را در تنظیم نور مناسب برای شب و روز ویترین آسان‌تر می‌سازد.
    • در نهایت اینکه در انتخاب چراغ فروشگاهی ویترینی و طراحی روشنایی و نورپردازی ویترین فروشگاهتان اگر قصد افزایش فروش و کسب درآمد بیشتری دارید، استفاده از دو نوع چراغ پر کاربرد ریلی و توکار را فراموش نکنید.

    یک چراغ فروشگاهی مناسب و با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

    • نور را به اندازه کافی تامین کرده و دقیقا به محل مورد نیاز می‌تابد.
    • مصرف انرژی آن پایین و راندمان آن بالاست.
    • شاخص نمود رنگ یا CRI آن بیشتر از 90 است تا طبیعی‌ترین و واقعی‌ترین رنگ‌ها را در فروشگاه نمایش دهد.
    • ضریب توان آن بالاتر از 0.95 است تا کمترین هدررفت انرژی را داشته باشد.
    • خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر دارد.

    بخش‌هایی که باید در یک مرکز تجاری به فکر روشنایی آن‌ها بود

    نورپردازی صحیح فاکتوری اساسی در جهت موفقیت و جذابیت هر مرکز خریدی محسوب می‌شود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم روشنایی مناسب علاوه بر بهره‌وری و طول عمر بالا و کاهش هزینه‌های عملیاتی بایستی توجه مشتریان را به سمتی که باید جلب کند، آن‌ها را در مسیریابی راهنمایی کند و ایمنی لازم را در فضاهای مختلف فضای تجاری تامین کند.

    روشنایی و نورپردازی تجاری معمولا از چند بخش مختلف تشکیل شده است:

    1. نما و ظاهر مجموعه
    2. ویترین فروشگاه‌ها و پنجره‌ها
    3. راهروها و محوطه مرکز تجاری
    4. انبار و فضاهای غیرتجاری
    5. کافه و رستوران
    6. پارکینگ

    یک مرکز تجاری یا پاساژ مجموعه‌ای یک دست از ساختمان‌ها و مغازه‌هایی است که در کنار هم برای انجام امور تجاری ساخته شده‌اند. معمولا در مجتمع‌های تجاری انواع مختلف مشاغل و اصناف را مشاهده می‌کنیم. هایپرمارکت‌های بزرگ چند طبقه در کنار نمایندگی برندهای مشهور، سینما، رستوران، بانک، باشگاه ورزشی، کتاب فروشی و تعداد زیادی فروشگاه‌های کوچک که به وسیله راه‌روها و فضاهای مختلف به یکدیگر متصل شده‌اند و یک مجموعه تجاری که اغلب اهداف تفریحی و سرگرمی دارد را نیز تشکیل داده‌اند. در ادامه نکات مربوط به نورپردازی تجاری هر کدام از فضاهای ذکر شده را با هم مرور می‌کنیم.

    برای نورپردازی بخش‌های مختلف فروشگاه چه نکاتی را رعایت کنیم؟

    • تاکید بر کالاها با نورپردازی صحیح

    شما نمی‌توانید تنها با بهبود نورپردازی فضای داخلی فروشگاه انتظار داشته باشید که فروش‌تان تغییر چندانی داشته باشد. استفاده از روشنایی و نورپردازی متمرکز بر کالاهای مهمتری که تمرکز فروش‌تان بر روی آن‌ها است باعث می‌شود تا حواس مشتریان به آن‌ها جلب شود. نکته مهم در این میان ایجاد کنتراست و تضاد نوری با محیط است. نورپردازی تاکیدی باعث تمایز بصری یک کالا نسبت به دیگر کالاهای موجود در فروشگاه شما می‌شود. نور بیشتر بر روی یک کالا به معنای درخشش آن در چشم مشتری است.

    • از فواید و مزایای انواع لامپ و چراغ LED غافل نشوید

    چراغ‌های LED امروزه با قیمتی بسیار پایین‌تر از قبل در دسترس شما هستند. این چراغ‌ها می‌توانند تمامی رنگ‌های طیف مرئی را تولید کنند و با این کار موجب زیبایی بصری فروشگاه شما شوند. در کنار این موضوع، چراغ‌های LED قابل برنامه‌ریزی و کنترل هستند شما می‌توانید آن طوری که دوست دارید این چراغ‌ها را برنامه ریزی کنید؛ به طور خودکار نورشان کم و زیاد شود، همراه با موسیقی رقص نور داشته باشند یا که تغییر رنگ دهند. از تکنولوژی ال‌ای‌دی برای ایجاد تجربه خرید متفاوت استفاده کنید.

    • حال و هوا (مود) درست را انتخاب کنید

    امکان برنامه‌ریزی و انتخاب رنگ چراغ‌های ال‌ای‌دی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با تغییر حال و هوای نورپردازی خود، بر مشتریان و رهگذران تاثیر گذار باشید. درک تاثیر رنگ‌ها بر مشتریان و انتخاب دمای رنگ درست برای نورپردازی داخل فروشگاه باعث سرازیر شدن مشتریان به داخل فروشگاه شما می‌شود.

    • نور با کیفیت انتخاب کنید

    چراغ‌های فروشگاه را طوری انتخاب کنید که رنگ واقعی کالا را به نمایش بگذارند. رنگ واقعی کالا در اصطلاح به رنگی گفته می‌شود که ما آن کالا را در زیر نور آفتاب با آن رنگ می‌بینیم. هر چه شاخص نمود رنگ (CRI) چراغی که استفاده می‌کنیم بالاتر باشد، یعنی نوری خروجی کیفیت بالاتری دارد. کیفیت نور تنها محدود به CRI نیست. چراغی نور با کیفیت تولید می‌کند که در عین حالی که شاخص نمود رنگ آن بالاست، خیرگی بسیار پایینی نیز دارد. نور باکیفیت باعث بهبود تجربه خرید مشتریان در فروشگاه شما می‌شود. چراغ‌های LED با مصرف پایین و شاخص نمود رنگ بالا بهترین گزینه برای روشنایی فروشگاه به حساب می‌آیند.

    • هزینه روشنایی ویترین

    چراغ‌های ال‌ای‌دی مصرف انرژی پایینی دارند. صرفه‌جویی چراغ‌های ال‌ای‌دی در مصرف انرژی و هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری طوری هستند که می‌توان استفاده از این چراغ‌ها را نوعی سرمایه‌گذاری قلم‌داد کرد.

    دیمرها دست شما را در کم و زیاد کردن نور ویترین و رسیدن به آن حد دلخواه‌تان باز می‌گذارند. همچنین دیمرها باعث مصرف بهینه برق می‌شوند و در دراز مدت در هزینه‌های جاری فروشگاه شما نیز تاثیر زیادی خواهند گذاشت.

    نورپردازی ویترین و انتخاب چراغ ویترینی مناسب از چه لحاظ مهم است؟

    همانقدر که نورپردازی فضای داخلی فروشگاه به منظور جلب رضایت مشتری و افزایش فروش اهمیت دارد، نورپردازی ویترین و انتخاب چراغ ویترینی مناسب نیز در جذب رهگذران و ورود آن‌ها به فروشگاه اهمیت دارد. نورپردازی ویترین شما به عنوان اولین صحنه مواجه شدن مشتری با فروشگاه شما، اگر مناسب و صحیح نباشد، کسب و کارتان رونقی که باید را پیدا نمی‌کند.

    موارد زیر سه موضوعی هستند که نورپردازی و روشنایی نمای بیرونی را برای فروشگاه حائز اهمیت کرده است (که باید برای شما نیز مهم باشند):

    • باعث جذب مشتریان بیشتر می‌شود؛
    • باعث می‌شود مشتریان وقت بیشتری را در فروشگاه بگذرانند؛
    • در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

    موضوع روشنایی صحیح و ایجاد تمایز و کنتراست با محیط ممکن است با حجم نور استفاده شده رابطه عکس داشته باشد. گاهی استفاده از یک لوگو یا نوشته با نور کم می‌تواند به خوبی خودش در طور روز برجسته کند. بسیاری از ما به عنوان صاحبان مشاغل چندان به بحث روشنایی علائم و تابلوهای بیرونی فروشگاه‌مان حساس و دقیق نمی‌شویم و بعضی وقت‌ها انگار فراموش می‌کنیم که حتی بهترین و زیباترین تابلو و نشانه هم بدون قرار گرفتن در مکان درست و بدون نور کافی، هیچ تاثیری در کسب و کارمان نخواهد گذاشت.

    مواردی که در این صفحه ذکر شدند راهنمای خوبی برای انتخاب چراغ فروشگاهی مناسب هستند. اگر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید با ما با شماره 58642-021 در ارتباط باشید.

    پرسش‌های متداول

    چراغ فروشگاهی شامل انواع چراغ‌های خطی، چراغ ریلی، چراغ توکار فروشگاهی AR111 و انواع دیگر چراغ‌های تیپ هالوژن می‌شود.

    شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق صفحه چراغ فروشگاهی اکووات، چراغ‌های مد نظر خود را در تعداد و طرح دلخواه سفارش دهید.

    روشنایی کافی فروشگاه به ابعاد و ارتفاع فروشگاه، نوع دکوراسیون، نوع کالاهای موجود و ملاحظات اجرایی بستگی دارد. برای تخمین تعداد چراغ فروشگاهی مورد نیاز خود، از مشاوره آنلاین نورپردازی با کارشناسان فنی اکووات استفاده نمایید.

    تمامی چراغ‌های اکووات از جمله چراغ فروشگاهی، از 3 تا 5 سال گارانتی تعویض بی قید و شرط دارند. بی قید و شرط بودن به این معنی است که در صورت خرابی و یا سوختگی چراغ گارانتی‌دار شما به هر دلیل، این چراغ با یک چراغ جدید همراه با گارانتی جدید و به روز شده تعویض می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *